23 Kasım 2011 Çarşamba

Boya İşleri

Hayırlısı ile Çarşamba sabahı aliağada olacağım.
Salı sabahı erken her sabah ki gibi köydeki evimize gittim.varınca fidanıma nasılsın iyimisin dedim oğlum bu gece hiç uyumadım omuzumun ağrısından dedi.doktora götür beni dedi.Fidanım öyle kolay kolay doktora götür demez.demek ki ağrıları fazla. hemen karar verdim muğla devlet hastanesi acil servisinde saat 8.15 sularında giriş yaptık.tahlil, film ve hemen ağrı kesici yapıldı.müşaade odasına gittik.Acildeki Egin Doktor ve hastane ekibine teşekkür ederim.10/11/2011 Perşembe günü ortopedi doktoruna gelmemiz istemi ile evimize döndük.
  ben aliağaya gitmedim.09/11/2011 günü selahattin usta ve diğer ustalar ile ile görüştüm.selahattin ustaya Tornacı hasan motoryatın yanında gölgelik için gerekli ölçüleride aldır dedim. tamam iyi olur dedi.sucu hasan da gelmiş.akşam üzeri selahattin usta ile tekrar görüştüm.gölgelik ölçüsünü aldırmamış.zaten ustamın bir özelliğide her şeye evet diyor hayır demez.ama bildiğini yapar.İsteğini son ana kadar söylemez. boya konusunda da aynısını yaptı.Ben tuğrul ile konuşmamda boya işi yoktu.dedi. dinledim.telefonu kapattım.Bir süre geçtikten sonra tekrar aradım.Ustam iki hafta öncesi oradaydım.gölgelik konusun sonradan eklendi.kabulüm dedim ve farkını verdim.neden boya konusunda düşünceni söylemedin. ben evime geldiğimde oradaki ödemelerimi yazdım ve bir plan yaptım.listede boyacı kalemi yok dedim.neyse şöyle yaparız böyle yaparız dedi.yalnız düz bir satıh elde etmek için başka birinin yapması konusunda hem fikir olduk.Yücelin önerdiği yevmiye usulü çalışan biri varmış.yüceli aradım limana yönlendirirmisin dedim tamam dedi.10/11/2011 perşembe günü hastanede olduğumuz için ne oldu bilmiyorum.
hayırlısı ile 11/11/2011 cuma günü aliağada olacağım.olmayacak herhal 11/11/11 tarihinde denizde olamayacağız.

Denizde olamadık ama 11/11/2011 tarihinde motoryatımda yattım, uyudum.kamaraya kapı yapması için ertuğrul ustaya söyledim.daha önce gittiğimde tahta aldığım hamitin işyerinden ortopedik yatak ve 4 adet battaniye ayırmıştım.onları getirmesini söyledim.beş gibi getiririm dedi. getirdi.kamarama koydum.bir rüzgar var hava çok soğuk.ama soğuğu daha hissetmedim.aklıma da gelmiyor. yapım merkezi dkapısına gittim dışarı çıkmak için kapı kilitli.kilit de bende.sesler geliyor.Selahattin usta ile ertuğrul usta.düşünmüşler soğukta bu nasıl yatar.elektrikli soba getirmişler.kamaraya seyyar kablo ile birlikte yerleştirdik.yaktım.kafam da biraz yorgundu.hemen yattım.kamarama ses gelmiyor.bir güzel uyudum.
işler de bir yavaşlama vardı.durgunluk vardı.selahattin ustada.konuştuk.neyse anladım ki. boya işlerini anlaşmadım tuğrul ile dedi. boya ekstra olacak.ben yapamam çünki yetişteremeyiz.dedi.yüceli aradım.bugün yarın geleceğiz usta ile derken gecikti.sucsu hasan birini aradı geldi.
işin özü araba boyacılarının kullandığı çelik macun çekilip yüzeyde bulunan macunun kapatamadığı küçük pürüzler giderilecek.çelik macun hemen donuyor azar azar hazırlanıp sonuçta küçük alana sürüldüüğü için iş uzun sürmekte ayrıca silmak için ayrı makine gerekiyormuş.bana denilen.

usta baktı ilk kez yapacağım yarın biz arkadaşımla gelelim dedi. olur dedim.ertesi sabah geldiler selahattin ustada var anlattı işi.baktılar düşünelim dediler hemen geldiler ve 3.500 tl istediler.hayret ettim.selahattin usta daha önce bana yücelin 35 tl yevmiye ile çalışan tanıdığı var demişti.bu demekti.100 yevmiye.



  
gün akşamı ertuğrul ve selahattin ustaya siz yapın bana yarın bir hesap çıkarın dedim.usta zemine astarı atmış.astar sonrası boya demek.gerekirse boyamadan götürebilirim.ödeyemeceğim hesabın altında kalmak istemem.dedim.



o sabah oldu.geldiler.tüm yüzey için 2.000 tl, sadece motoryatın tüm üst alanı (yani yan kısımları yaptırmazsam.) içinde 1.000 tl.istediler yücel  geldi.bende 4.500 tl'ye yaptırırım dedi.sadece işçilik.selahattin ustaya ayın 23'üne kadar bana zaman verin; o zamana kadar yapılması gerekenleri yapın. boya hariç dedim.

Düşünüyorum motoryatın karşısına geçiyorum bakıyorum, boyatmazsam ollmayacak karar verdim boyatmaya: akşam üzeri izmirden geldim.sağ taraftaki otrma grubu btmiş.tersanadeki büyük bıçkının motoru yandı çalışmıyor.dekobaj ile yapmışlar güzelde olmuş.ellerine sağlık.selahattin usta dedi yarın pazara gidilmesi gerekli geçen hafta gidilmedi.bana 70-80 tl borç ver.çünkü ona işçilikten borcum yoktu. tamamını ödedim. pazarlık yapalım boya işini size yaptırayım dedim. söyledikleri fiyattan aşağı inmediler.sonuça maliyetimize 2.000 TL daha ekleme yapacağız. 800 TL'sini bankamatikten çektim verdim. 
Çelik macunu Berrak boyanın sahibi Yücelden 3 kğ'lık olanlardan 8 kutu aldım.96 TL ödedim.
daha sonra 2 kutu berrak boyadan, 2 kutu daha yücel kompozitten aldım.toplam 12 kutu çelik macun gitti.

polikor macun yüzeyi düzgünleştirmede, çukurları doldurmada kullanılıyor.daha sonra ilk kat astar üzerine boya atılıyor.

çelik macun atılmış.

zımpara işlemi yapılmakta

bir tarafta zımpara yapılıyor, o taraf daha pürüzlü olduğu için tekrarlanmakta.ilk kat astar uygulaması



tekrar tekrar kontroller yapılarak macun ile dolgu yapılarak yüzey düzeltiliyor.

zehirli astarı atıldı.4 kğ. astar aldım.bol bol yetti.

zehirli boya uygulaması.zehirliyi alırkan selahattin ustaya sorduğumda en iyiside en kötüsüde neticede ömürleri bir yıl.piyasada değişik özelliklerde zehirli boyalar mevcut.internetten kiloso 25 Tl olan zehirli aldım.6 kğ.ilk uygulamada bile bir kilo arttı. daha sonraki uygulamalr için 4 kğ.alacakmışım.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder