31 Ekim 2011 Pazartesi

Motor montajı

Motorun Montajı

Aliağa sanayi sitesinden hurdacı  kenan ustadan kazalı 85.12 iveconun morotunu satın aldım.orada bir hata yaptım aslında.motoru alırken motorcu ustasını çağırmadım. motoru temizleyip tornacıya teslim edin dedim.temizlemeden bırakmışlar.önemli değil. 12 volt müşür satın aldığım pompacı aa dedi o motor senin miydi. buna paralar veriliyor bir motoru bile temizlemiyor dedim dedi.


Tornacı hasan öz, mtorcu murat ve çırak tolga.motorun keçelerinden yağ geliyor değişmesi gerekli ayrıca motor çalıştırılıp iyi veya kötü olduğuna karar verilecek.işte risk burada.başta yapmam gerekeni sonradan yapıyorum oda iş yoğun insanın kafası  yoruluyor bazende olsun diyorsun.hasasn usta ile komşusundan iki adet akü aldık bağlantılar yapıldı motoru çalıtırdılar. inanın kalbim güm güm atıyor ya problem var ise bir de diyorum ki parçası en ucuz yerli M 29 fiat motoru  ne olur yaptırrız.  murat usta güzel dedi turbosuda mükemmel. çalıştırmak için şanzımanı sökmüştü. kontrol edip takarken volant dişlisinin 5 tanesinin yarım kırık olduğunu tespit etti.değiştirelim dedi.
kenan ustaya gittim volant baktılar yok.çorumlular var gittim bir adet var 50 tl istedi.yenisi de 50 tl ama şu an yok.parçacı Ahmet Keskine geri geldim siparişi verelim yarın alırız dedik saydık dişleri 130  adet 34.5 cm çapında volant.iveconun 4 farklı volantı varmış bu 50 nc volantı imiş.unutma dedi.liman geri döndüm.Ahmet bey beni aradı parça öğleden sonra 3 gibi elimizde dedi.kendisine teşkkür ettim ve murat ustaya parçayı kendiisinin kontrol ederek teslim almasını söyledim.
böylece volantı da taktık.

Jabsko.suyu denizden alıp kondeseye basınçla ulaştıran alet.
kondese sonradan sökülecek şekilde motora montaj ediliyor.somunlu olacak.
Murat usta 8 kilo vernik ve 2 kilo beyaz boya almamı söyledi.tolga ile boyacıya gittik 8 kilo vernik 40 tl dedi. teneksi 16 kğ. 48 tl dedi. Öyley ise bir teneke vernik motor temizliği için yanında 2 kilo beyaz boya satın aldım ve 68 tl ödedim. motrum temizlendi ve boyandı.güzel olmuş ellerine sağlık teşekkür ettim.

murat usta ile 250 tl'ye anlaştık.50 TL. verdim. kalanını denize indikten 3 gün sonra vereceğim ve tüm kontrolleri yapmanı istiyroum dedim anlaştık. alt ve üst keçeler ve diğer parçalar için 90 tl parçacıya ödedim.ayrıca 12 volt müşör aldım. 15-40 numara bir teneke castrol motor yağı, mazot ve yağ filtresi için 160 tl ödedim. alt karter çok yakın olması için yağ bolatım vidası sökülemeyeceğinsden 30 tl'ye yağ boşaltma aparatı aldım.kolayca yağ değişimlerinde karterden yağ bu apart sayesinde alınabilacak.

Kurban bayramı sonu vardığımda motoru yerleştiriyorlardı.orada gördüm motor yerleştirmek gerçekten zor ve çok zahmetli ölçüyü tutturmak için belki 30- 40 defa motor dairesine inildi çıkıldı.olma sağa al olmadı sola al biraz kaldır biraz indir iki gün uğraştırdı.

kontroller yapılyor

motor takozlar hazırlanıyor.filikanın orjinalinde tapanda hem sağda hende solda 2-3 cm kalınlıkta yükseklikler var onu almadı selahattin usta onlara kanallar açılıyor


                                                                                                                                                                
Takozlara polyesterden hazırlanan macunlar sürüldükten sonra yerlerine konuldu.
son kontroller yapıldıkta sonra hazırlanan 16'lık 4 adet krom saplamalar takıldı.

krom saplamalar


silikon sürülüp sıkıştırdık daha sonra üzerleri polyester ile kaplanacak.
cuma günü ne zaman gelir düşüncesi ile motorcu muratı aradım.cevap yok.belki 20 kez. daha sonra tornacı hasan öz ü aradım.daha istanbuldan gelmedi.kastamonuya geçmiş dedi.cumartesi akşamı aradım cevap yok.  başına birşeyler mi geldi. diye merak ta ettim.
12/12/2011 pazartesi aradım meşgule aldı.başka numara ile aradım.açmadı. hasanı aradım beni görüştür dedim.gitmiş beni aradı konuşmuşlar 1-2 saat sonra gidecek senin işi yapacak utancından telefonunu açmıyor dedi.
selahattin ustayı aradım.denize attık problem yok.dedi. usta gelecekmiş dedim.ben şu an denizdeyim.anahtar ben de dedi. motor kısmına dışarıdan ulaşılıyor anahtara gerek yok dedim. bende öğleyin geri döneceğim dedi.
motorcu murat  ile işin başında kaça yaparsın dedim.300 tl istedi. 250 tl olsun dedim.50 tl verdim.tamam dedi.motorun alt ve üst yağ keçelerini değiştirdi.boyadı.hiç te aramızda problem yaşamadık.neden böyle davrandıyor bilemiyorum.iyi bir usta,  inşallah işimizi yapar.
motorucu murat ustayı 12/12/2011 saat 1 gibi başka bir telefon ile  aradım.telefonu açtı.elimdeki işi bitirince akşama doğru uğrayıp yapacağım dedi.selahattin ustayı aradım.ben limana geldim.benim bir günlük işim kaldı.hizarın motoru olunca üst davlumbazı bitrince işim kalmıyor.sürekli bu işle ilgilenemem yarında buradayım gelsinler dedi.
onlar edip ustayada ulaşamamışlar.arıyoruz açmıyor dedi.edipi aradım açtı.akşam olmaz ise yarın sabah işi bitireceğim dedi.hadi hayırlısı.
12/12/2011 pazartesi akşamı artık armaktan vazgeçtim.ha sucuyu aradım 4 gibi.gideceğim yeni geldim dedi.
motorcu geldimi, elektrikçi geldimi bilmiyorum.anlaşılan hafta sonu bize aliağaya yol görünüyor gibi.
13/12/2011 Salı günü işyerime geldiğimde  cep telefonumu evde unutmuş olduğumu gördüm.yapmam gereken yzışmaları tamamladıktan sonra eve gittim. telefonumu aldım.çkmistiyordum motorcu murat gitsin ve oradan beni arasın.cevapsız yoktu.dükkanıma gittim kiralık yazısını kaldırdım arabaya geldikten sonra muratı aradım sonuna kadar çaldı.cevap yok.ikinci aramamda meşgule aldı.tuğrulu aradım parasal bir anlaşmazlık mı söz konusu dedi hayır dedim.o selahattin usta ile geçinemiyor belki ondan gelmiyordur ya da murat büyük gemilerin işini yapıyor milyarlık faturalaaaar kazanıyor senin işin küçük olduğundan gelmiyordur dedi.arayıp soracağını yapması gerektiğini söyleyeceğini anlattı.
suçlu yok.geçmişi yargılamak çözüm değil.bilmiyorm ne olacak.saldım çayıra

sehattin ustayı aradım olanları anlattım.ustam yapacak bir şeyim kalmadı.geleceğiz dediler ama gelmiyorlar.ne söyleyebilirim ki.
şimdi sucu hasan gelecek dedi.diğer işler de olur gider.murat gelir gelmez ise başka usta bulabiliriz merak etme sen dedi.
Ardından elektrikçi edip'i aradım.Saat 10 gibi.Malzemeleri topluyorum gideceğim dedi.saat 13 gibi aradım henüz daha gitmemiş. saat 15 gibi tuğrul aradı. motorcu murat görüşmüş. gündüz zamanım yok gece geleyim selahattin usta olmaz demiş. motoryat senin ben senin işe karışmıyorum dedi. tornacı  hasan ustayı aradım  murata söyle ne zaman yapacaksa söylesin gece gündüz orada olacağım.
hala telefonuma murat cevap vermiyor.şunu öğrenmek için arıyorrum.gün almak için.

14/12/2011 çarşamba günü sabah mratı başka numaradan aradım açtı.sen beni anlamıyorsun dedi, elimdeki işi toplayayım senin işini yapacağım yapmadan gitmeyeceğim eğer gidersem arız byük 20 günde geri gelemem.dedi. pazartesi konuştuğumuzda elimdeki işi toplayayım gedeceğim dediğinde bende düşündüm ki o ün kesin geder.açıklamada yapmayınca bizim iş yine kaldı diye düşündüm.
ben seni bir daha sık sık aramayacağım ararsan açmam turan bak dedi.ben yinede söylüyorum senin işi gitmeden yapacağım. dedi.
mazot deposu tğruldan aldığımız küflü idi. hurdacı kenanı aradım.elinde 50 NC deposu varmış.30 tl'ye ana ayırırım dedi. muratı aradım onu kenan ustadan alıp gitmesini istedim. tamam dedi.   

15/12/2011 perşembe günü üç değişik numaradan elektrikçi edip'i aradım cevap yok.başka kimseyide aramadım.
16/12/2011 cuma günü motorcu muratı aradım.işlerini toparladınmı nasıl gidiyor diye sordum.
pazartesi gnü (19/12/2011) seniişi yapacağım daha sonrada gideceğim dedi. o mazot deposundan bizim motor mazot çekrmi? dedim. Şamndıra çalışıyor ise çeker, bozuk ise şamandırayı değiştiririz. dedi. tamam kolay gelsin dedim.
ardından Edip'i aradım cevap verdi. motor çalıştımı dedi. çok aramışsın gördüm yeni geldim bende seni arayacaktım dedi.cumartesi günü senin işini yapacağım dükkana gelmeyeceğim dedi.elektrik alabilirmiyiz dedi.
Ben bilmiyorum ama selahattin usta elektriğe yakın bir noktaya bağlayacağız çünki daha işimiz var demişti. alabilirsiniz dedim.

19/12/2011 pazartesi sabahı murat ustayı aradım.saat 1 gibi gideceğim dedi. hayırlı işler dedim.saat üçte aradım telefonu açmaz.tekrar aradım açmaz. murat sen de söz yok utanma yok.sadece yaptığın telefonu açmamak.bu acizlik değil mi? ne olur açsan durumunu anlatsan.sen işi yapacağım diyerekten kabul ettin.o zaman yapmayacaksan alma.zorlama yok ki.Tornacı hasanı aradım.konuştuk.
murat  usta ile konuşacağını söyledi.unutma murat usta sen büyük işler yapabilirsin yapmaya da devam et bakalım.sonu ne olacak.nereye kadar gidebileceksin bir tarafı kırarak diğer taraftan kazanılanın bereketi ne kadar olur acaba?
valla ne yapacağımı bilmiyorum.muhakkak bir gün bu günler de yaşanmamış gibi olur.unutulur. bak murat önemli olan hatırlanabilmektir.SABRETMEK, SABRETMEK

20/12/2011 salı günü sabahı kendi numaramdan ve arkadaşımın numarasından aramama rağmen telefonumu açmadı.demek ki bu iş bitmiştir. Başımızın çaresine bakacağız.Artık murat usta benim için bitmiştir.yolun açık olsun Motorcu Murat usta.
selahattin usstayı aradım. merak etme sen tekneni dedi. Elektrikçi edip ile görüştük senin motorunuda elektriğini de çalıştıracağım sen acele etmiyorsun iyi olun diyorusun. dedi. 
Hafta içi yanılmıyorsam çarşamba edip usta ile görüştük.motoryatındayım selahattin ustaları aradım  şehir dışında.cumartesi iş tamam olacak dedi.
bırak cumartesini tabi ki arardımda pazar da cevap yok. edipten.
pazar akşam üzeri selahattin usta ilew görüştüm.dün öğleye kadar bekledim gelmedi elektrikçi dedi.bırakalımselahattin usta onalr bize ne motorcudan ne de elektrikçiden fayda yok. yılbaşı sonrası geleceğim çaresine bakarız dedim.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder