31 Ekim 2011 Pazartesi

Mazot, Su Tankları montajı

Mazot, Su Tankları montajı

Temiz  ve pis  su tankalrı için ne yapabilirimdiye düşünüyorum. soruyorum.bir çoğu kromu kıvırtısın olur biter.diyorlar. uygulamada genelde böyle. bazende plastik kullanılıyor.İzmir gıdacılar çarşısına gittim.gezerken kaliteli ve ebatları uygun olan plastik su depoları gördüm.ölçüler 80x90 cm ebatalrında olan giriş kapısı idi.buna uygun olmalı idi.
her biri 400 lt kapasiteli iki adet temiz su ve pis su için plastik varil satın aldım.salon kısmının altına yerleştirdik.sağ ve sol kısımlara olacak ve ara boşluğundan ileride içriye giriş çıkış yapılacak.
izmir gıda çarşısındaki satıcı eleman plastik tanka temiz su koyabilirsiniz; suyun kendi bünyesınde mevcut yapısından sürekli kullanmaz iseniz yosunlaşabilir içerisine biraz klor atın uyarısında bulundu.
mazot tankı için hurdacı kamber amcamızdan citröen arabadan sökülmüş 45-50 ltrelik çok temiz plastik araba deposu buldum.aldım.Murat ustaya geldim.olmaz dediç bu yatay olduğu içim denşzde odacıklar arasında mazor girişleri zor oladuğundan motora hava yaptırırsın dedi.geri ver dedi.Kamber amcaya gittim geri verdim paramı aldım.100 lt'lik mazot tankı alıp alt ve üst girişleri yaptırsım mazot contalarını taktırdım.

ben köyümüzün eski denizçileirnden eşref abimizin önerisi gereği mazot tankı bira fıçısından yapmak istedim.arkadaşlarıma söyledim, ortaca sanayisindeki hurdacıları aradım; bir tane buldum o da 100 TL istedi.alamadım.Ben mazot tanki için 100 litrelik pvc tank satın aldım ve aldığım polyester tenekesi hızlandırıcı ve sertleştiriciyi;  arabası ile şakrandan izmire gelen  elektrikçim ilhami ile izmirde buluştuktan sonra arabasına yükledik.50 TL lpg aldım.elektrik malzemelerini belirledik sonrasında o arabasını cam krikolaırını yaptırmak için birinci sanayi sitesinde usta ararken rastgele bir küçük hurda dükkanının önünde durdu. baktım ki bira fıçıları hemen sordum kilsu 3.75 TL'den 55 TL imiş. iki tane alacağım dedim 100 TL'ye bıraktı. Ben ona zeytinyağı ve içme suyu koymaya karar verdim.gerekli tadilatı yapması için Tornacı Hasanın dükkanına bıraktım.

Mart 2012 tarihine geldiğimize 100 ltlik plastik tankın uygun olmayacağı kararından sonra denize inerken uygun tankta olmayınca çekek yerinde iveco otobüslerinin tankı olan ve tuğrul kayaya ait olduğunu öğrendiğim tankı almakiçin kendisini aradım.ama üzerinde şamandıras sökülmüştü.alabilirsin dedi.daha sonra yüzyüze geldiğimizde hesaba parayı yatırırsın dedi. ben internet bankacılığını bilgisayarımın olmaması nedeni ile aliağada kullanamadığımdan hesaba para yatıramadım. o da söktüğü getireceğim dediği parçaları da getirmedi..bizim motor çalıştırma zamanımız uzadığından onun depeosunu geri verdim. yan resimde olan aynı depoyu kenandan 30 tl'ye satın aldım.
İlk tekneyi yaptırmaya karar verdiğimde araştırma esnasında eşref amca mazot tankını kromdan yaptır fıçı bira tankları uygu demişti.bizde plastik, saç, plastik arab tankı derken en son ilk verdiğimiz kaarı uygulamya başladık.demek ki ilk verilen kararla doğru kararlar oluyormuş.uygulamalı olarakta bunu görmüş olduk.izmirden satın aldığım bu tankı alt çıkış, üst taraftaki  dönüş yani fazla mazotun geriye dönüşü olarak iki adet delik açtırdık.
açılan iki deliğe muratın ezgiden aldığı aparatları monte ediyoruz.
alt tarafta bir adet vana kullanılıyor.
fıçının içinde bulunan parçalrın çıkaramaz isek sıvı koymak mümkün değil.o nedenle içinde bulunan boruyu zor da olsak çıkardık.

çıkarılan parçalar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder