5 Nisan 2012 Perşembe

Sabırlı olmak

 Buralarda yaşayacağız. emeğimizle buralara geldik.izmir aliağadan çıktık yola dalaman  boynuzbükü koyunda demirliyiz.


















23/03/2012 cuma günü ne yapacağımı bilmeden avare avare dolaştım.depoyu değiştirip bağlantıları yeni depoya aktardığım zaman motorada hava yaptırdım, havayı alamaya çalışırken akü kutup başlığından çat çat diye ses geldi gittim baktım aktarma kablolarının takıldığı kutup başı, kablonun kurşunla lehim edilirken bağlanacağı kısımdaki somunun kurşunuda erimiş ve somun boşlukta kalmış.
 bir gün  önce gittim kutupbaşı alacağım satıcı sordu artı mı, eksi mi? bilmediğimden hem artı hemde eksi aldım. geldim takmaya benim kutupbaşı farklı bunu takmam için kalın kabloyu buna aktarmam gerekli uzun ve ustanın yapması gereken iş. vazgeçtim geri verdim.edipi aradım kutupbaşı al gel dedim hem takalım hemde motorun havasını alalım çalıştıralım dedim. tamam dedi en son aliğadayım tamam dedi.buluşamadım.kutupbaşı almak ve arta kalan fazladan kelepçeleri ezgi hidroliğe vermek için sanayiye gitmeye karar verdim. dolmuş beklerken deniz çatışma tüzüğü kitabını almam gerekiyordu ve sordum izmirde var kararımı değiştirip metro ile izmire gidiyorum saat 14.25.
yolda hakan beyi aradım aras denizcilikte var dedi. telefonunu aradım ilgili ile görüştüm ellerinde yok yayıncıdan getiyoruz dedi.kaç lira dedim 20 gibi dedi.metronun hangi durağında inmam gerektiğini sordum çankaya dedi. buldum adresi kitap gelmemiş bekleyeceksin dediler .bekledim.geldi fiat oldu 30 tl. karttan ödedim.
 herhalde fiyatı belirleme kriterlerini zamanım olmadığı için sormadım.önemli olan almak ve sahil güvenlik sorduğunda göstermekti ayrıca kitabı inceledim denizcinin bilmesi gerekli bilgilerle dolu idi. iyi ki almışım.
aliağada iken dolmuşa binmeden selahattin ustayı aradım, bir konuşmamızda polyester 4 ay sonra bozulur demişti. aklıma geldi benim bir teneke var havuzluktaki oturma gruplarını polester yapacağım benim için hem örnek çalışma olsun hem de polyester yabana gitmesin. havuzluğa ve yukarıdaki davlumbaa bu malzeme yeterli mi diye sordum tamam yeterli  dedi.sadece hızlandırıcı ve sertleştirici al dedi.
 taksi dolmuşlar ile izmir inşaatçılar çarşısına geldim.yücel kompozitten aldım. 1. sanayi sitesine gittim. kutup başı alacağım kurşun olanlardan yokmuş imalatçısı bırakmış.yinede çaresizlikten bir artı eksi aldım.edipi aradım ben de dükkana geliyorum kutupbaşlarını benden al. dedi. metro ile aliağaya dönüyorum. motorcu murat ustayı aradım. cevap yok.biçerove durağında indim sanayide kutupbaşlarını aldım. muratın dükkanına gittim. büyük bir motora astar atıyorlar bekledim. iş bitti.yarın ortacadan arkadaşlarım gelecek motorun havasını alalım bir deneme turu atacağız dedim. yarın sabah erken gelirim dedi.sonra bu astar kururken gidelim yapalım dedi. aniden.bindik arabasına geldik limana.
 yoğunluktan dolayı işlere yetişemiyor. aliağa emniyet müdürlüğü nde görevli polis Tuğrul Kaya sen murata iş yaptıramazsın o gittimi istanbul bodruma binliralık işlere gidiyor demişti. işte sabırlı olmak. ve beklemek. kutupbaşını taktım. mazot filtresinin üzerindeki 10-11 anahtar ile civatayı gevşetti.pompala pompala havayı aldı.bas marşa motor çalıştı.
kendisine teşekkür ettim kalan bakiyemi de ödedim. allah razı olsun. motorcu murat ustayı çok bekledim onun sayesinde ve yol göstermesi ile düzgün bir sistem kurdum.profesyonel ve işini layıkı ile yapan bir usta. tek eksiği yalnız olmasından işlere yetişemiyor. bir de ustalığı aliağanın dışına çıkmış.
akşam üzeri selahattin ustayı aradım oturma grubunun üzerindeki boyalar sprel ile alınacak gündüz limandayız toz olmadığından gece yaparım dedim.sprel ile matkapı salona bırakmasını söylemiştim, motor çalıştıktan sonra baktım yok kendisini aradım bende çekek yerinin önündeyim dedi. gittim. içeri girdik kablo ve malzemeleri aldım. dediki bizde arabada bira içiyoruz metin ile biraz önce senden konuştuk çok koşturuyor, mücadele ediyor ve sabır gösteriyor dedik. turan sen sabırlısın  sana söz veriyorum eksikleri tamamlayacağım sen yarın arkadaşların ile ilgilen gerisini ben ve ertuğrul bir günde yaparız.neler yapacağız.konuştuk.

 davlumbaz ve oturma grubu polyesteri, mutfak ve tuvalet havalandırma montajı, motor kapağının kilit sistemi. salon girişindeki motor girişlerinin kapatılması, babaların montajı, kamara içerisinde kapattığımız lombozun içeriden düzeltilmesi.
24/03/2012 ortacadan başkan nurtekin aran, erdal acar, mehmet, feridun  geldiler, bir tur attık gps ile hızını ölçtüler  başkan, erdal acar mükemmel dedi.limana geri döndük.o gün dolaştık.

pazar günü dalamana geri dönmeden tespitlerimizi yapıyoruz.bu polyester ve elyaf yeterli gelmez sen oturma grubunun arkasınıda kazımışsın ondan yeterli gelmez.beşer kğ polyester ve elyaf almaya karar verdik.inanın geçikme olmasın diye pazartesi sabahı yücel kompozite parayı çıkardım.internet bankacılında problem olduğunddan şubeden havale ettim.ayrıca her zaman çalıştığım aliağaya nakliye yapan ordem'ede nakliye tutarını havale ettim.geldim ofise arıyorum ordem cevap yok.hala yok demek ki bırakmışlar işi.Ege nakliyata ulaşıp durumu izah ettim.yücelden malzemeyi aldılar akşamda onlara havale ettim.ertesi gün salı günü malzeme aliağada. tamam dedim. vardığımda geldiğni haber vermesine karşın ofisten bile malzemeyi almamış selahattin usta.kendim aldım götürdüm. 29/03/2012 Perşembe günü selahattin ustayı aradım. manisada olduğunu söyledi.konuştuk tekrar aradım fazla söze gerek yok.o da kendince haklı. bu şekilde davranması veya yapmamasının ben şundan yapmıyorum dese karşılıklı konuşur anlaşırız. eeee aman boşver. durumu "söz verdin" linkinde yazdım.herkes haklı ama benim parayı vereceğim tarih hep belli ama işin bitme tarihi hiç belli olmadı.
31 /03/2012 tarihinde gittiğimde bahse konu işleri arkadaşların yardımı ile tamamladım.ustamız yapmadı diye iş kalır mı çözüm üretilir, zaten sürekli bir diğer yolu olmalı diye düşünmez isek zorlanabiliriz. her işin ikinci bir çözüm yolu muhakkak vardır biz o an için göremiyoruzdur.sabırla yolda kalmadan bitirdim.








Bu boynuzbükü koyuna gelinceye kadar  elbette çok mücadele ettim.
artık bu yeşilliklerin arasındaki  engin maviliklerde huzur ve bereket içinde yaşamaya devam edeceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder