29 Mart 2012 Perşembe

Söz vermek

SÖZ VERDİN

23/03/2012 tarihinde izmirden döndükten sonra selahattin usta sprel ve matkapı tekneye bırakmasını telefonle 3 kez arayarak hatırlatmama rağmen bırakmamış.neyse hemen aradım bende dedi çekek yerinin önündeyim gel vereyim dedi. gittim.amacım söylediği gibi aldığım polyesterin 4 aylık ömrünün olması ve kullanım süresi bitince bozulması sonucu çöpe gitmesi. ben ise hem davlumbazı hemde havuzluktaki oturma gruplarını polyester ile o zaman kaplayayım dedim.kendim yapacağım yapabilirim.
neyse çekek yerine vardıgımdaki kapıda duran şahin marka arabadan indi. çekek yerine yöneldik.gündüz akşama koşturuyorsun bizde metinler falan senden bahsediyorduk. sana söz veriyorum kalan işlerini hafta içi yapacağım.dünürle bir günlük iş. sen yarın arkadaşlarınla gönlünce dolaş dedi.cumartesi sabahı birlikte eksiklikleri
tepir ettik. ben selahattin ustaya hep inandım.bir şey söylerse doğrudur.hele söz verirse kesindir diye düşündüm. şimdiye kadar aramızda böyle bir konuşma hiç olmadı.neyse ben söylediği diğer eksikleride dalamana geldiğimde izmirden gönderdim.

ben perşembe  yapar düşüncesi ile 29/03/2012 tarih saat 2 gibi aradım. manisada olduğunu söyledi. elindeki kayığı bitirmeden hiç bir iş yapamayacağını söyledi. tamam dedim. kapattım telefonu.çözüm bulmam gerekiyordu. duramıyorum tekrar aradım. kesin söyle ki cumartesi ve pazar yaparmısın diye sordum. açıklamaları bakarız oldu.orası burası eksik artık al götür bizde sende kurtul kalanı orada da yaparsın dedi.
söz verdiği için güvendim belki yapacaktır, yapacağını tahmin ediyorum. ama ben onu bir nebze iyi bir laf duymak için aramıştım.daralttı yüreğimi.
İşin son aşamalarına gelidiğmizde hep şunu söylüyordu ustamız artık ne taksan teknede gösterir benden sana salonu yukarısına davlumbaz yapacağım diyordu.gerçekten davlumbazı yaptı.dünkü telefon konuşmamızda davlumbazı yaptık çelik macunda sürüldü boyar binersin şimdi ise  polyester kaplama istiyorsun.aslında polyester olaması gereken kısmı çelik macun üzeri boya yapamaya kaar veren ustamız.benden müdahale yok.şunu söyemek istiyorum o da kendince haklı.şunu da yaptım gibi. ama iç kısımda ypılması gereken kendinin daha öce bitirmediği bölgeler var. Hayırlısı.
30/03/2012 gecesi saat 1.00 izmir arabası ile izmir; oradan metro ile aliağadayım. aynen bir hafta öncesi bıraktığım gibi. motorumu çalıştırdım.sesi mükemmel.stop ettim.kamaranın ön tarafındaki lumbozu çıkardığımdan kamara içindeki döşeme kısmında boşluk oluştu.arta kalan malzemeden ölçüsünü alarak kestim.yerine monte ettim.saat 9 olmuştu.kahveye gittim.selehattin usta orada.merhabalaştık. işaret parmağını planyaya kaptırmış ve parmak ucu kanamış.pansuman yapılmış.geçmiş olsun dedim. oradan buradan konuştuk.ayrıldım. Biliyordum artık usta yatım için bir şey yapmayacaktı.ısrarcı olmaya da gerek yok.mazot deposunun giriş hortumunu motor kapağının yanından uzatarak montesini yaptım. oturma grubu polyesterini yapmak istiyordum.ama yalnız olmayacaktı.akşam üzeri yavuz özdemir ile rastlaştık çekek yerinde.birlikte elimizden geldiğince yapmaya karar verdik.Tolgayı aradım.işimiz uzadı abi kusura bakma dedi.
bir litre polyestere kendi kapakları ile bir kapak ölçüsü ile hızlandırıcı karıştır kullanacağımız zamanda bir kapak dondurucu hesabı ile başladık oturma grubunu kaplamaya.gece saat 11 olmuş bitirdik.motor kapağını da yaptık.sabah kalktım hala kurumamış.
 pazar sabahı bir gün önceden öğretmenler evinde pişirttiğim tamamını yiyemeyince paket ettirdiğim balık ve salatayı saat 10 gibi yedim.çekek yerinden getirdiğim kriko ile merdivenin arkasındaki tahtayı hafif kaldırarak altına destek niyeti ile tahta parçası koydum.biraz ileri koymalıydım ki merdiven yerine otursun.o işi hallettin pis su girişinin yönünü değiştirdikten sonra havalandırma borusuna bir hortum taktım.çıkış bağlantısını da yaptım.
oturma grubları için aldığım deri döşemeleri arap sabunu ile iyice temizledim.
bu arada yaptığımız polyester kurudu.bazı bölgelerde hava kaparcığı kalmış kesin köşeli olduğundan kıvrım noktalarından kalmış.onları sprel ile temizledim.yukarıdaki davlumbazı da polyesterledik. bu arada usta hiç gelmedi.salondaki oturma grubunun kapağı yoktu.öğleye doğru pikniğe gideceklermiş testere ve spreli aldım.kapağın ölçüsünü aldım.kestim yerine yerleştirdim.
çapaya yalancı ırgat dedikleri balonda yapılan sistemi balıkçı kemal amca ile birlikte bağlantılarını yaptık.artık çapamızı her an kullanabilirdik.
bastonun önündeki zincirliğin iç kısmında polyester olamayan ve zincirin suyunun kamaraya gideceği kısmı polyester ile kapladım.bu arada kamaranın iptal ettiğimiz lumbozun yerine de polyester çektim.
yapmayı düşündüğüm bu işleri, ustanın yapacağım dediği işleri elbirlik diğer arkadaşların sayesinde yapabildiğimiz kadarı ile yaptık.önemli olan o eksikleri gidermekti. bu arada satın aldığım matkap arka kısma takacağım babaların yerlerini işaretledik trifon olmadığı için takamadık. o matkap ile salon kapısının arksına hamitten aldığım mandalı monte ettim.mandlını geçirdiğim zaman yerinde duruyor ve sağa sola vurmuyordu artık.
01/04/2012 pazar gecesi 24 arabası ile dalamana döndüm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder