15 Ağustos 2011 Pazartesi

Şaft kovan Pervane

İzmir aliağa'ya ilk gidişimde şaft pervane kovan aksamı için hasan usta ile 1.750 tl işçilik (750 eylül de kalan kaasım 20 vadeli çek) ile anlaştık. malzemede maksimum 2.000 tl olur dediler.dümen ve diğe torna işleri yok..Marin şanzıman satın aldıktan sonra 11/08/2011 tarihinde motoryatın torna işlerini yapması için anlaştığım  Aliağa'da öztorna sahibi Hasan öz ile telefonda şaft, pervane, kovan, egzoz , dümem aksamı ve diğer krom malzemeleri  belirlemesini ve fiyat karşılaştırması yapmak için bana da faxlamasını söyledim. yapmadı.kendi toptancısınada soracak bende soracağım.tüm malzemeleri tek çek keserek almak istiyorum.hedefim kasım 20 vadeli almak.
15/08/2011 tarihinde hala bu işlemi yapmak için kesinleştirmedim. kesin olmamakla birlikte arada fiyat farkı olacak gibi.
Selahattin ustanın söylediği Urladaki hasan usta kendisine mazeretler üretmiş.bu iş olmadı ama bbu iş heemen bağlamak istiyorum.Tuğrul sen bu işi araştırdınmı dedi.Vedat ustaya sorum tabi ki o da bende ölçüler istedi.bilen yok. Pervane dahil 3.500 tl olursa ver dedi.ve motoryatın bulundğu bölgede bir usta ie çalışmak her zamn avantaj.evet karar verdim. Tuğrul ile de aynısını konuştur.Tuğrul İzmirden bir usta gelecek hasanın fiyatları ile karşılaştırıp analaşcağım dedi.ertesi gün tekarar yaptığımız görüşmede Ben işin açıkçası biraz kaytarmak istedim. Tornacı işi yapsın düşünmüştüm ama bu fiyatlaardan sonra malzemeyi kendimiz alıp peyder pey işletip takacağız ya da taktıracağız dedi.
  Tuğrul 17/08/2011 tarihinde İkinci kez ahşap malzeme satın aldıkarı süleyman ile görüşmemi söyledi.verdiği numarayı aradım süleymanın babasının numarası imiş. Babasından kendi numarasını aldım. gelince kredi kartından ödemeyi düşünüyordum.ama vergisinin olduğunu söyledi.verdiği banka hesabına parayı havale ettim. şu şekilde anlaştık. tüm ahşap malzemeleri kendisinden alacaktım ne zaman tm malemelerin parası netleşirse onun  ödemesini aralık 2011 vadeli çek keseceğim. haaa  burada vadeyi biraz uzatmak için çalıştığım akbanktan kişisel çek karnesi aldım.
internette 60/lık 2 metre uzunluğunda çanakkalede olan bir aşft buldum.hasah öz ustayı arayıp uygunluğunu teyit ettirdikten sonra pazarlığı bitirip pazartesi için sözleştik.
Akşam üzeri selahattin usta aradı konuştuk ve şaft olayını aktardım.bana işi bırakan bir arkadaşında 60'lık kovan,şaft, alt ve üst glen takımı olduğunu alabailiriz dedi.tamam dedim; görüş  ve bana bilgi ver dedim. görüşmüş 1000 tl istemiş ama 700 veya 800'e olacak dedi. hemen tekrar hasan ustayı ve Tuğrul'u arayıp söyledim. pazar gün  kendi aralarında görüştükten sonra karar vereceğiz.
Pazar sabahı selahattin usta ve Tornacı Hasan Öz usta görüşmüşler ve hasan sen git bak iyi ise alaım deyip ayrılmış.Öğleden sonra tuğrul selahattin usta buluşmuşlar ama bu konuyu hiç açmamışalr ve usta bir şey söylemeden ayrılmış Şakrana Muhsine ait olan malzemelere bakmaay gitmiş.Onların anlattıkları.
Saat 3  veya 4 gibi selahattin usta aradı malzemeler işimizi görür alalım ırgat bile var dedi. Muhsin şakaran belediyesi zabıta amiri işe başlayalı 24 yıl olmuş ilk defa 25 gün izine ayrılmış.yani 24 yılda 25 gün. vardığımızda bile birileri arayıp duruyordu.
Telafonda ilk kez muhsinle konuştum ve pazarlık ettik 1.400 Tl'e anlaştık.60'lık kovan, 55'lik şaft, altt üst klenler,ırgat,baston,krom tutamaklar v.s malzemelrin tamamı vardı bir pervane eksikti.
Sarıgermeden dönüyorum 5 sularında tuğrul aradı: herkes kendi işini yapmalı selahattin usta kendi işini bıraktı malzeme almaya gidiyor bu malzemelerden bir problem olursa sorumluluk kabul etmem; dedi.düşündüm olayı büyütmeye sorgulamaya gerek yok.
Muhsini aradım olayı anlattım perşembe sabahına kadar zaman istedim sağolasun kabul etti. salı akşam üzeri selahattin usta, dünür ertuğrul usta, hasan öz usta ve ben şakrana gittik. malzemeye baktık hasan usta iyi işimizi görür dedi. el şıkıştık ve aldım. ödemeyi kredi kartından muhsin ve abisine ait iki restoranda ödemeyi yaptım.Şakrana gelmeden tuğrulu aradım uyuyormuş oğlu çıktı telefona: o yoktu.
PERVANE: Tornacı Hasan Öz izmirde madire dökyüreceğini ce 700 tl olduğunu söyledi.bende sorayım dedim ve orayı burayı araştır nadir ustayı bende bulmuşum ama aynı kişi olduğunu bilmiyorum.motorun markasını motoryatın özelliğini sordu söyledim ve 750 dedi 1 kuruş aşağıda inmedi.İzmirde pervane döken diğer kişiler nadirden alıyorlarmış.
tekrar hasan ustayı aradım sen döktür dedim. gellinde izmire gider kredi kartından ödemeyi yaparım dedim.13/10/2011 de konuştuğumuz da pervane hazırmış.





Dış klenin takılacağı bu kısım sert olan maun ağacından takoz kesilerek ekleme yapıldı, üzeri 4 kat polyester ile kaplandı.sarsntının çok olacağı bölge olumsuz şartlara karşı güçlendirildi.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder