5 Nisan 2012 Perşembe

Sabırlı olmak

 Buralarda yaşayacağız. emeğimizle buralara geldik.izmir aliağadan çıktık yola dalaman  boynuzbükü koyunda demirliyiz.


















23/03/2012 cuma günü ne yapacağımı bilmeden avare avare dolaştım.depoyu değiştirip bağlantıları yeni depoya aktardığım zaman motorada hava yaptırdım, havayı alamaya çalışırken akü kutup başlığından çat çat diye ses geldi gittim baktım aktarma kablolarının takıldığı kutup başı, kablonun kurşunla lehim edilirken bağlanacağı kısımdaki somunun kurşunuda erimiş ve somun boşlukta kalmış.
 bir gün  önce gittim kutupbaşı alacağım satıcı sordu artı mı, eksi mi? bilmediğimden hem artı hemde eksi aldım. geldim takmaya benim kutupbaşı farklı bunu takmam için kalın kabloyu buna aktarmam gerekli uzun ve ustanın yapması gereken iş. vazgeçtim geri verdim.edipi aradım kutupbaşı al gel dedim hem takalım hemde motorun havasını alalım çalıştıralım dedim. tamam dedi en son aliğadayım tamam dedi.buluşamadım.kutupbaşı almak ve arta kalan fazladan kelepçeleri ezgi hidroliğe vermek için sanayiye gitmeye karar verdim. dolmuş beklerken deniz çatışma tüzüğü kitabını almam gerekiyordu ve sordum izmirde var kararımı değiştirip metro ile izmire gidiyorum saat 14.25.
yolda hakan beyi aradım aras denizcilikte var dedi. telefonunu aradım ilgili ile görüştüm ellerinde yok yayıncıdan getiyoruz dedi.kaç lira dedim 20 gibi dedi.metronun hangi durağında inmam gerektiğini sordum çankaya dedi. buldum adresi kitap gelmemiş bekleyeceksin dediler .bekledim.geldi fiat oldu 30 tl. karttan ödedim.
 herhalde fiyatı belirleme kriterlerini zamanım olmadığı için sormadım.önemli olan almak ve sahil güvenlik sorduğunda göstermekti ayrıca kitabı inceledim denizcinin bilmesi gerekli bilgilerle dolu idi. iyi ki almışım.
aliağada iken dolmuşa binmeden selahattin ustayı aradım, bir konuşmamızda polyester 4 ay sonra bozulur demişti. aklıma geldi benim bir teneke var havuzluktaki oturma gruplarını polester yapacağım benim için hem örnek çalışma olsun hem de polyester yabana gitmesin. havuzluğa ve yukarıdaki davlumbaa bu malzeme yeterli mi diye sordum tamam yeterli  dedi.sadece hızlandırıcı ve sertleştirici al dedi.
 taksi dolmuşlar ile izmir inşaatçılar çarşısına geldim.yücel kompozitten aldım. 1. sanayi sitesine gittim. kutup başı alacağım kurşun olanlardan yokmuş imalatçısı bırakmış.yinede çaresizlikten bir artı eksi aldım.edipi aradım ben de dükkana geliyorum kutupbaşlarını benden al. dedi. metro ile aliağaya dönüyorum. motorcu murat ustayı aradım. cevap yok.biçerove durağında indim sanayide kutupbaşlarını aldım. muratın dükkanına gittim. büyük bir motora astar atıyorlar bekledim. iş bitti.yarın ortacadan arkadaşlarım gelecek motorun havasını alalım bir deneme turu atacağız dedim. yarın sabah erken gelirim dedi.sonra bu astar kururken gidelim yapalım dedi. aniden.bindik arabasına geldik limana.
 yoğunluktan dolayı işlere yetişemiyor. aliağa emniyet müdürlüğü nde görevli polis Tuğrul Kaya sen murata iş yaptıramazsın o gittimi istanbul bodruma binliralık işlere gidiyor demişti. işte sabırlı olmak. ve beklemek. kutupbaşını taktım. mazot filtresinin üzerindeki 10-11 anahtar ile civatayı gevşetti.pompala pompala havayı aldı.bas marşa motor çalıştı.
kendisine teşekkür ettim kalan bakiyemi de ödedim. allah razı olsun. motorcu murat ustayı çok bekledim onun sayesinde ve yol göstermesi ile düzgün bir sistem kurdum.profesyonel ve işini layıkı ile yapan bir usta. tek eksiği yalnız olmasından işlere yetişemiyor. bir de ustalığı aliağanın dışına çıkmış.
akşam üzeri selahattin ustayı aradım oturma grubunun üzerindeki boyalar sprel ile alınacak gündüz limandayız toz olmadığından gece yaparım dedim.sprel ile matkapı salona bırakmasını söylemiştim, motor çalıştıktan sonra baktım yok kendisini aradım bende çekek yerinin önündeyim dedi. gittim. içeri girdik kablo ve malzemeleri aldım. dediki bizde arabada bira içiyoruz metin ile biraz önce senden konuştuk çok koşturuyor, mücadele ediyor ve sabır gösteriyor dedik. turan sen sabırlısın  sana söz veriyorum eksikleri tamamlayacağım sen yarın arkadaşların ile ilgilen gerisini ben ve ertuğrul bir günde yaparız.neler yapacağız.konuştuk.

 davlumbaz ve oturma grubu polyesteri, mutfak ve tuvalet havalandırma montajı, motor kapağının kilit sistemi. salon girişindeki motor girişlerinin kapatılması, babaların montajı, kamara içerisinde kapattığımız lombozun içeriden düzeltilmesi.
24/03/2012 ortacadan başkan nurtekin aran, erdal acar, mehmet, feridun  geldiler, bir tur attık gps ile hızını ölçtüler  başkan, erdal acar mükemmel dedi.limana geri döndük.o gün dolaştık.

pazar günü dalamana geri dönmeden tespitlerimizi yapıyoruz.bu polyester ve elyaf yeterli gelmez sen oturma grubunun arkasınıda kazımışsın ondan yeterli gelmez.beşer kğ polyester ve elyaf almaya karar verdik.inanın geçikme olmasın diye pazartesi sabahı yücel kompozite parayı çıkardım.internet bankacılında problem olduğunddan şubeden havale ettim.ayrıca her zaman çalıştığım aliağaya nakliye yapan ordem'ede nakliye tutarını havale ettim.geldim ofise arıyorum ordem cevap yok.hala yok demek ki bırakmışlar işi.Ege nakliyata ulaşıp durumu izah ettim.yücelden malzemeyi aldılar akşamda onlara havale ettim.ertesi gün salı günü malzeme aliağada. tamam dedim. vardığımda geldiğni haber vermesine karşın ofisten bile malzemeyi almamış selahattin usta.kendim aldım götürdüm. 29/03/2012 Perşembe günü selahattin ustayı aradım. manisada olduğunu söyledi.konuştuk tekrar aradım fazla söze gerek yok.o da kendince haklı. bu şekilde davranması veya yapmamasının ben şundan yapmıyorum dese karşılıklı konuşur anlaşırız. eeee aman boşver. durumu "söz verdin" linkinde yazdım.herkes haklı ama benim parayı vereceğim tarih hep belli ama işin bitme tarihi hiç belli olmadı.
31 /03/2012 tarihinde gittiğimde bahse konu işleri arkadaşların yardımı ile tamamladım.ustamız yapmadı diye iş kalır mı çözüm üretilir, zaten sürekli bir diğer yolu olmalı diye düşünmez isek zorlanabiliriz. her işin ikinci bir çözüm yolu muhakkak vardır biz o an için göremiyoruzdur.sabırla yolda kalmadan bitirdim.








Bu boynuzbükü koyuna gelinceye kadar  elbette çok mücadele ettim.
artık bu yeşilliklerin arasındaki  engin maviliklerde huzur ve bereket içinde yaşamaya devam edeceğim.

4 Nisan 2012 Çarşamba

Nakliye

İzmir aliağadan göcege nasıl geliriz sorusuna cevabı hep araştırdım.son durak bizim için göcekti. İnşa devam ederken Tuncay bir tekneyi antalya'ya götürmüştü.Denizde  otoban gibi karaya 2-3 saat uzaklıktan gidiyoruz benim hesaplarıma göre marmaris göcek tarafı gittiğim teknenin hızına göre hiç durmadan 44 saat gibi sürüyor dedi.
denizden gitmeyi hemen işin başında hiç düşünmedim.çünkü yakıt belirsizliği vardı.karadan olursa tutar belli idi. karadan gitme konusunda çokdeğişik kişilerden fiat aldım.duyanlar gelmiş ölçmüşler aradılar fiat verdiler.profesyonel olarak tekne taşıma işi yapan izmirli firmayı aliağada nakliye işi yapan biri aradı sonra ona dönmüşler 4500 tl demişler.aliağa kamyoncular kooperatifi başkanı gelmiş ölçmüş aradı beni. dalamandaydım. 2.500 tl dedi.
Tuncay ara sıra denizden gideriz diyordu.zamanı gelince telefonunu bilmediğim için selahattin ustayı aradım.Tuncayın fiatı nedir sana belki söylemiştir. dedim.1.500 tl isteyeceğini söylemişti. dedi. mazot ile birlikte rakam 4000 ila 5000 TL arasında.
araştırmalarım neticesinde aliağadan fethiyeye pik demir taşıyan tırın üzerine yükleyerek göcekte denize indirebilecektik. bunun vinç hariç tutarı 700 TL idi. Çok uygundu.vinçle görüştüm indirme ve bindirmede kendilerinin sigortası yoktu.bende sigorta şirketlerine vinç işini poliçeye yazdıramıyorum.yani sigorta etmiyorlardı.yolda aracın üzerinde günlük 70 TL'ye sigorta ediyorlardı .Tırın Plakası ve Şöförün adını veriyorsun. tamam. Sigorta tamamını kapsamadığından yükleme ve indirmede olur ya problem yaşarım düşüncesi ile bu riski göze alamadım. Motoryatımı full kasko sigorlattım.
Durumu nurtekin başkanımla konuşurken birlikte getiririz turan dedi.gündüz yol alır gece uygun koylarda yatarız 3 ve ya 4 günde göcekte oluruz dedi.sormalıydım kendisine ne kadar para ödemeliyim sana dedim.para yok dedi. teşekkür ediyorum kendisine.her zaman gerçekten yanımda oldu.başkanım.
kendisi ortacadan 3 arkadaşı ile aliağaya geldi.Bir deneme turu yaptık.Hızını beğendi.onun için hız önemli değildi.yavaş yavaş birlikte gelebiliriz dedi.
o internetten deniz durumunu takip ediyordu.bende gerekli her şeyi aldım.birlikte eksiklikleri tespit ettik.örneğin el feneri, yedek ayakkabı, terlik v.b. gibi. nisanın 5 ve 6 sında  katılması gereken düğün olduğundan sonraki günlerde denizden gelmeye başlayacağız.
aliağa limanından göcek yaklaşık olarak burundan buruna 300 mil geliyordu.saatte bizi rahatsız etmeyecek 1000 devirde 7 mil hesabı ile 43 saat sürecekti.




Mazot almak için murat ustadan aldığım bidonları dolmuşla sanayiden limana getirdim.birbirlerine iple bağlayarak sürükledim dolmuştan indikten sonra.Balık tüccarı ali'yi aradım. Kamyoncular kooperatifinde bulunan teco'ya gittik birlikte.her bidona 1 litre 20/50 motor yağı koyduk ve üzerine mazotla doldurduk.toplam 214 lt ve 812 tl tuttu.kredi kartı ile ödedim.bana buz koymak için kalın straforda verecekti.bir hafta buzun erimez turan dedi.kendine strafor ve ulaşım için mazot allalım aracına dedim.olmaz öyle şey. dedi.
mazotları ve straforu tekneye getirdim.
Kıyıya gidip gelmek için nadirden aldığım filikayı teslim alacağız.saat gece 11 oldu.nadir ve ibrahim geldi.çekek yeri kilitli.kendi aralarında kiliti almak için konuşmuşlar emin abi olmaz demiş ya bir şey kaybolursa diye.ben gittim herkes sarhoş ilk defa gördüğüm kooperatif üyesi veremez sabah alırsınız diyor.selahattin ustayı aradım.mizsafirim var veremem de dedi.eğer başkan ararsa olur dedi. saddam başkanı aradım. sağolsun selahattin ustayı aradı.gittik aldık. anahtarları gecenin kaçıydı filikayı yükledik.parasını verdim.ibrahim pasarella parasını almasına rağmen ses yok.yapmadı da.
sabahleyin mazot ikmali yaptım.ve kaptanımızı bekliyorum.saat 9.30 gibi telefon etti.geliyormuş.karşıladım. tekneye geldik.
gece marketler kapanmadan yolculuk için yaptığım alışverişleri tekneye taşıdım.
sabah filikanın güverte üzerinde gitmeyeceğine karar verdik.denize atacağız su tahliye kapağı yok.hoppala.ibrahim son ana kadar eksiklerini tamamlayacağını söylemesine rağmen yapmadı.bende işlerin arasında uğraşamadım.ne olacak.hemen şenav ticarete gitti.1'lik körtapa aldım.koşa koşa.geldim. olmadı.polyester karışımı hazırladım, ve deliği tıkadık.nadir,mehmet demir,süleyman bayram girgin hep beraber filikayı denize attık.ve kaptanımız Nurtekin aran bastı kontağa.ilk hareket anımız.saat 11.10. nahit ve bayram girgin yolcu etti.ustamı ardım bilgi verdim.

bayram biraz önce ramoz marmarise hareket etti.siz de gidebilirsiniz dedi.



gemi söküm tesisleri.Tuncay tekrar bu havada yola çıkmayın.bordodan dalga olur dingi batabilirçbüyük saç tekne ile bile zor geçtik, kötü havaya yakalanırsanız eski foçaya sapın dedi.
haraket öncesi hava kötü karaburunu geçemezsiniz, buralar sert olur dedi. tuncay ve selahattin usta.hava raporu iyi dedi. kaptanım yoldayız.hızımız 8 mil.

hava kötü olursa sığınak olduğumuz yer.
karaburun feneri. saat 15.30
karaburunu çok rahat geçtik.deniz süt liman.














saat 16.30 gibi motor küçük bahçe açıklarında stop etti.inanın dünyam karardı.hemen denizin üzerinde ilk yolculuğum ve stop.hemen elbisemi değiştirdim.alet çantasını aldım.motorun havasını alacağım.pompala mazot gelmez.deponun çıkışında mazotu kontrol ettim.mazot bitmiş.depoyu doldurduk.dalga bizi sürüklüyor.pompaladım. mazot geldi.mazot filtresini üzerindeki somunu gevşettim.orayada mazot geldi.kaptan bastı kontağa olmadı.murat ustayı aradım ve ararken şöyle bir baktım engin denizin üzerindeyiz ve yakında gidilecek sığınabileceğimiz bir ortam yok.murat usta açmadı.akabinde eniştem halil demircan ı aradım.durumu izah ettim.enjektörlerin
hepsini gevşet pompala mazot atmaya başlayacak kontağa basın ve birer birer enjektörleri sıkın kıy kıy kıyyy ve çalıştı.saat 17.05 tekrar hareket ettik.

jps karaburundan döndüğümüz anı gösteriyor.

riske atamazdık. eşek adaları, balık çiftlikleri önü ile sakız adası kısmında mazot ikmali yaptık.mazotu huni ile aktarıyoruz.
artık motorumuz hava yapmış olmasına rağmen çalıştırmışız.deniz mükemmel. yolumuza devam ediyoruz.bir sallantı oldu.ben kullanıyorum.kaptanım dışarıda kayalıkların üzerinden geçtik veya yanından sığ sulardayız. onuda kazasız atlattık.75 tl oan derinlikleri gösteren ayrıntılı olan haritadan alsaydık.bunu yaşamayacaktık.biz ucuz olsun diye 35 tl olanı aldık. o yüzden yolda kalabilirdik.
ilk günümüzde en son yaşanılması düşünülen iki olayı da yaşadık.
çeşme limanındayız.marinada biz nereye demir atalım diye düşünürken karşıdan gelen büyükçe bir tekneye yol vermek amacı ile sancak tarafına yöneldik.meğerse o sahil güvenlikmiş.2 komutan yanımıza geldi.biz de bize yardım etmeye gelen yol gösterici marina görevlileri sandık.akşam karanlığı yanımıza yaklaşınca sahil güvenlik olduğunu gördük.normal denetim.tekneye bindiler.sahil güvenlik kontrolü bir saat sürdü.bizi mülteci kaçakçısı teknelerden sanmışlar.arkadaki dingi ve mazot bidonları.bağlama numarası yazılmadığından tutanak tuttular.
ulusoy marinanını mendireğinin arkasına bağlanın dediler.ilk yemeğimizi hazırladım.yedik.sahanda yumurta soslu makarna salata ve yeşil soğan.dışarı tuvalet için gittik.burada kalamayacağımızı söylediler.


limanda çeşme jandarmasının önündeyiz.şehir turu yaptık. kontrolden sonra yattık.sabah kalktık motorun yağ, su, şanzuman yağ kontrolü ve mazot ikmalinden sonra saat 6.18 kuşadasına hareket ettik.










Çeşme artık arkamızda
sakız adasının ışıklarını seyrederek ilerliyoruz. yunanitanın sahip olduğu adalar çok yakınımızda.görünce nasıl olmuş diyor insan ve tarihi sorgulamak zorunda kalıyorsun.
deniz sakin.hava tahmin raporunda olduğu gibi.
Balık tüccarı ali nin hediye ettiği starforun içinde yiyeceklerimiz.

kahvaltı hazırladım.
süt, helva, kuru üzüm, zeytin, peynir
Balık çiftliklerinin olduğu sığacık körfezinden başlayarak taa kuşadasına kadar hep dalgalarla mücadele ederek geçti.hep dalgalar.hep burunları takip ediyor, sisin içerisinde, net görünmeye kara parçasına yaklaştıkça bir adım daha öte, o an için belirlediğin hedefi gerçekleştirmiş oluyorsun, ama bitmiyor akabinde diğerine devam ediyorsun.

rahat bir yolculuk için dalgalara dik girmek zorundasın.bu da mesafeyi uzatıyor.
dalgayı yandan aldın mı sallantı çok oluyor.








































evet kuşadası netleşmeye başladı.






Mazot Tüketimi :Aliağa kuşadası 1200 devir saat ile 19 saat sürdü.170lt mazot tükettik.8,5 lt /saat
kuşadasında güvercinliada yolu üzerindeki günlük gezi teknelerinin ve trollerin bulunduğu kısma demirledik.çeşme sahil güvenliğe bilgi verdim.limandaki tekne çalışanalrı ile kaynaştık arkadaş olduk.burası poyraz eserse ve troller giriş çıkış yaparlarken tehlikeli.artık yeni sıfatı olan kaptanımız nurtekin aran limana gidelim dedi.tahmini 25 dolar 4 gün kalacağız çünki hava bozuk müsait değil, toplam da  100 dolar eder dedim.o tekneler kalıyorsa bizde kalabiliriz.dedim. tabi ki wc banyo ayrı problem.
suyumuzu da yolda tehlike arz ettiği için boşalttım.teknede su var ama defalarca uğraşmama rağmen saray denizcilik çıkışlı hidrofor onca mücadeleme rağmen çalışmadığı için o suyu kullanamıyoruz.suyu saminin verdiği damacana ile su taşıyarak tekrar doldurdum.internetten havayı kontrole giden kaptanımız nurtekin aran geldi.kahve arkadaşlarla sohbetten sonra yattık.gecenin ilerleyen saatlerinde çıkış yapan trolcü sait kaptan isimli tekne bizim tekneye sürtüyor kalktık ben başa mürettebat rüzgar bizi getirdi.dedi. utanmadan.gemici bizim demiride yerinden oynatarak gitti.o teknenin kaptanına sadece allahından  bulsun diyorum.
düzelttik sabah tekrar karaya kıçtan yaklaşmışız.kaptanımız çağırdı kaptanımız motoru çalıştırdı.ben demiri aldım yeniden atıyoruz bırak dedi.bıraktım arka tarafa koştum." ben sana arkaya mı gel dedim" dedi. unutmayalım ilk defa ben buişi yapıyorum derken ferdinin kasırga 09 isimli teknesinin sancağına yaklaştık.ben çapanın ipini çekiyorum sonuçta bzim tekne ferdinin teknesinin çapa halatına oturdu.dinginin küreği ile kurtarmaya çalışıyoruz olmadı.ferdiyi aradım hemen gelemem dedi. tek çare suya dalıp ipin pervaneye dolanıp dolanmadığını kontrol etmekti.kaptanım gözlük var mı  dedi. yok dedim.
soyundum sabah saatinde su soğuk 1 2 3 derin bir nefes daldım suya.pervanenin yanında açtım gözümü.pi kanatların arasında idi. ama dolnamaıştı.pervaneyi geri döndürerek ipi kurtardım.ohhhhhhh beee! tamam dedim.230 tlden kurtuldun dedi kaptanım.
alargaya demirledik.kahvaltımızı yaptık mazot ikmali kalan maztoduda süzdüm,çünkü bidonun bir tanesi çok pisti.hesapladık 9-10 litre civarında mazot yakıyoruz.
Yağ, su, şanzıman yağını, kaplin somunlarını, kaplin ayakları somunlarını kontrol ettim.iptidai mazot giriş hortumunu motora sabitledim.kaptanımız merkeze gittiğinde kuşadası setur marinanın numarasını almış.aradım.giriş yağacağımızı söyledim.


limana giriş yaptık iki görevli geldi. kaptanım buyrun dedi.aldılar bizi iskeleye bağladılar.kıçtan.
ben biraz dinlenmek istedim.kaptanım duşa gitti.sonra bürolarına gitti.

evraklar ile sigortayı sordular.teknede kaldı.dedim.alıp getirsim.işlemler tamamlandı.günlüğü 32 euro.iki günlük ödeme yaptım. pazar 24.00 çıkış.
yemek yedik.motorun yedek marin kayışları var mı dedi.yok dedim. olmaz. ölçülerini bilmiyorum.kayışların üzerinde ise okunmuyor.sanayiye gittik.iveco 85.12 motorun kayışını alacağım dedim.baktılar iki farklı yerden aldım.(sonra boya parçaları düşünce numaralar okunuyor.verilen kayışlar yanlış.gittim değiştirdim)
benim meşhur hidroforu orada da tekneleri elektrik işlerini yapan osman ustaya  kontrol ettirdim.ilgilendi.contalarına baktı.su akıtmaması lazım dedi.taktım yine olmadı.tekrar saray denizcilikten ali osmanı aradım. belki 3 defa istanbula gitti geldi ilgilendi. malzeme burada çalışıyor problemi yok. dedi. ali osman ben çalışmasını senden daha çok istiyorum.su kullanamıyorum.Has çelikten aldığım için nadir ile görüştüm.sonuçta malzeme elimizde patladı.


14/04/2012 tarihi cumartesi sabahı kahvaltıdan sonra majeratörün hortum çıkmış onu taktım.temiz su ile dolu olan 500 litrelik pis su tankını boşalttım.mazotu nereden alabilirim diye yan taraftaki kenen kaptandan ffikir aldım.liman içindeki ofisten alabilirmişim.ama bidona vermeyebilirler.dedi.istasyona gittik pompacı sahil güvenlik ile görüşün mülteci açısından vermem yasak dedi.sahil güvenllik yan tarafta yakın gittik
ahmet astsubay ile görüştük.durumu izah ettik deponuzu en kısa sürede büyütmek şartı ile alabilirsiniz dedi.173 litre 720 tl ödeyerek 5 bidon mazot aldım.akşam balıkçılar limanında yeni arkadaşlarımız olan yılların balıkçısı sami ve kaptan can'ın çalıştığı günlük gezi teknesine oturmaya gittik.sohbet ahtapot için olta takımı hazırlama, harita kontrol saat 1 kalktık.2 de yattık.


mazotumuzu aldık getirdik.

15/04/2012 kuşadası setur marinadayız.sabah kalktım duşa gittim.kaptanımız nurtekin aran fırına taze ekmek almaya gitti.o gelinceye kadar çayı demledim.akabinde allah ne verdi ise kahvaltı faslı bitti.hava durumuna bakmış.biraz kötüymüş. kürekleri takmak için gemi  inşaa alanında küçük 2 adet tahta parçası buldum sökülmekte olan bir teknenin hurdaları.kürekleri ipi ve o parçalrı dingiye attım.yukarıdaki kullanım suyu depomuzu sabirlemek için kaptan ile yukarı çıktık.kablolar çok adi olmaış dedi. tepe lambaları için.o kablolar alınan parçanın üzerinde geliyor.birbirlerine bağlamak için kablo aldım ama zamanım olmadığı için yapamamıştım.

sağolsum elektrikçimiz edip geleceğim geleceğim derken gelmedi.bu olmaz al gel kablo dedi.aşağı indim kamaraadan kabloyu aldım geldim.









montajı gerçekleştirdik.yemek yeme işn bıraktım ben dedi.yolculuk nedeni ile.mutfaktaki kapları, fincanları, oynamayacak şekilde sıkıştırdık.çarşıya çıktık.telefonçaldı sami ve can gelmişler.duş almaya geleceklerdi.duşa gidin biz geliyoruz dedim.

geldiler. brlikte setr kuşadası marinadan balıkçılar baarınağına geldik.yanaştılar.çapa taradı.kendi iplerine bağladılar.kaptanları şeref ve ahmete ve kendilerine bu ilgilerinden dolayı teşekkür ederim.Jacksparo sami koyuncu 541 880 59 69
kaptan can fenerci 554 480 19 89



kaptanımız hav durumu için gitmişti. geri döndü.hava durumu aynıymış sabah hareket edebileceğiz.sami didimdeki abisini aradı durumu sordu.rüzgar var dalgalı gitmeyin dedi.kaptanımız nurtekin aran marmarisi aradı. 1 gün iyi didimde konaklayın, gümüşlükte olabilir.çapa tarıyor, didim marina ücretleri belirsiz. gitmeme kararı aldık.kaptanımızın cenazeside olunca ortacaya geri döndü.ben perşembeye kadar burada kalacağım.


16/04/2012 kontrol için motor kısmına indim.amacım şafttan su damlıyor ise gres basmak.bir de ne göreyim kalinin somunalrı gevşemiş.kontralı sıktığımdan ( usta Söyledi) somunlar fırlamamış. onları sıktım.öncesinde ustayı arayıp klenlerde bulunan civata  ve somun gevşemiş birini dışarı aldım kleninin üzerinde tek somun kalmıştı.zararı var mı diye sordum olmaz dedi.setur kuşadasından güvercinliada yolundaki günlük tur teknelerinin yanına gelinceye kadar yaklaşık 20 dakiakalık yolda gevşeme gerçekleşti.o zaman klenlerdeki  somun gerekli.gelirken yoktu.
DENİZKUŞU YATÇILK KAPTANI aHMET'E SANAYİYA GİDECEĞİM DEDİM.NEDEN DEDİ?. Klene yedek civata ve pul alacağım dedim.eğer gevşeme falan var ise civataları kontrol et, şafta zarar verirsin dedi.karar değiştirdim gitmekten vazgeçip kaplini söküp  şaftı geri doğru ittirdim yerine oturmadı. aynı aliağadaki gibi olmuştu.Selahattin ustanın en iyi yaptığı kısımdan aralıklar ile sorun yaşamam onun bu işi isteksiz yaptığındandı. iç ve dış klenden aşağı yukarı,sağa sola çevirerek kaplin şanzıman ile karşılıklı ayaraldım. şaftı ittirince şanzıman ile öpüşüyordu. Ahmet kaptan dedi ki: 1 2 ve 5 mm önemli değil.
o kendine bir yol açar.zaten dedi. sıkıp sıkmamakta çok kararsız kaldım ve ayarı tutturunca kontralı sıktım.selahattin ustayı aradım.o çok tornistan yapıldığı için gevşemiştir dedi.doğruydu.liman çıkışı tur teknelerinin bulunduğu kısma yanaşırken can kaptan sürekli tornistan yapmıştı dikatli bir şekilde.akşam hep beraber saminin yaptığı tavuk sote ve yoğurt yedik ve erkence yattık.
17/04/2012 Erkence uyandım.yürüyerek limandan sanayiye gittim.dolmuşal gitsem erkenden kimsa dükkanı açmayacağından zaten bekleyecektim.sanayiye vardığımda tek tük dükkanlar açıktı.civata ve somunları aldım. kendi çapam taradığınan çapa almalıydım.bir dükkanda sordum. kilosu 9 tl idi.kaç kilo gelirse.hurdacıdan bulursam demirleri kıvırtırarak çapa yaptırabilirdim.












hurdacı açık şaft aldım. 1 metre uzunluğunda 4 adet demir, toplam 12.6 kğ geldi. yan tarafta bulunan hasan usta ile yapmaya başladık. 1 metre şaft zun 70 cm olsun dedi.70 cm den kestik.sami sanayiya gelmiş beni aradı nerdesin dedi.yerimi tarif ettim geldi.onu görünce sevindim.sarıldım.çapaya baktı.mükemmel dedi.bitirdik 40 tl' ye mal oldu. kadınalr denizine geleceğim çapanın çıkıntılerı var.sakin yerlerden kalabalık olmaya yerlerden yürüyerek çapa omuzumda limana geldim.
çapa teknemizde.
18/04/2012 sabah lodos ile uyandım.yanımdaki sami ve canın çalıştığı şeref kaptanın kardeşi ahmet kaptanın günlük gezi teknesinin  minderleri havalanıp duruyordu.bakıyordum uçmayacaklar ama samilere telefon edeyim derken onlar da kalktılar. birlikte minderleri toplayıp bağladık.sami çay suyunu ve pişirmek için yumurta var dı nerede derken bende var dedim.gittim tekneye yumurta aldım.pişirmeye bıraktı birlikte ekmek almaya gittik. hep beraber kahvaltı yaptık.

ülkenin bu gün en sert geçen kış günlerinden biriydi.rüzgar hızı 80-117 km/ saat  idi. boaziçi köprüsü ilk defa trafiğe kapatılmış.teknede hiç bir yere gitmeden bekliyordum.
akşam üzeri internet kafeye gittim.
fındık yağı için salih öğütken'den gelen analiz raporunu john'a mailledim.hadi hayırlısı.bu iş john'un bana teklif etmesi ile başlamıştı.yavaş yavaşta bu aşamaya gelmiştik.




tekneye geldim.kadırga 09'un sahibi ferdi ardından ahmat kaptan geldi.bu yıl ilk defa böyle kötü hava olmuş.harita üzerinde gidilmesi gereken rota üzerinde konuştuk.ben dilek boğazına kuşadası çıkışı feneri istikamet alarak gidersek yunan suları imiş.iskele tarafındaki deniz kuvvetlerinin radar üsüsnün dağdaki ışıklarına gitmeliymişiz.
dilek boğazı çıkışı 6 saat sonra yalıkavak.eğer kara sancakta ise sorun vardır.kara,dağlar hep iskelede kalacakmış.
sonrasında can ve sami geldi.filika ile eski çapayı çıkardık.yeni olanı zincire taktık ve sami filika ile açıldı.ileri bıraktı.biz can ile halatın boşluğunu alarak bağladık.can ve samiye teşekkür ederim. hava kötü olursa halatları kes açığa git bekle.biz sana yardım ederiz dediler.
19/04/2012 sabah namazı öncesi kalktım.saat 8'e kadar güvercinliada yolunda avare avare dolaştım.bir ara uykum geldi.Kamaraya girdim uyudum.bir saat kadar uyumuşum.öğleden sonra deniz normaldi.şöyle bir çarşıya çıktım.internet kafeden tekrar salih beyden gelen maili johna gönderdim.bazen canım çektiğinden kavrulmuş türk kahvesi satın aldım.kervansarayhan denilen bölgede ara sokaklarda dolaştım. esnaf sezon hazırlığını bitirmiş 4 nala gidecek at gibi sezonu bekliyordu. Ama ara sokaklar boştu.geri döndüm MAhir başkan ile sohbet ediyoruz.Ahmet kaptan lokma getirdi.Br paket aldım.4 aet vardı.canım yemek istemedi.
yan tarafımızda denize eşfmanalrı ile atlayan belli ki okulu asmış 3 çocuğa vermek aklıma geldi.onlara götürdüm.çocuklar gelin lokma alın dedim geldiler aldılar.yanlarında onalrı seyreden sanki denize kendi atlamış yüzmüşçesine sevinen çocuklara katılan bir hanı efendi vardı.ben de alabilirim dedi.buyrun dedim.3 adetcoçuklara bir de büyümüşte küçülmüş çocuğa toplam 4 adet lokmayyyı verdim.özgüveni tam,neleren mtlu olacağını bilen en önemlisi işlerinin yoğunluğuna rağmen kendisine zaman ayırmayı ble hanımefendi ile sohbet ettik.kendisine nescafe istermisiniz  hadi teknede kahve içelim dedimtamam dedi.benim nescafem çantamda dedi.ben kendi mtfağımda bulunan nescafe classic'i gösterince harika

harika dedi.oturduk teknenin havuzluğunda mazot bidonlarının arasında bir güzel keyifli zaman geçirdik.
akşam üzeriydi. can ve sami girmişler geldiler.ingilizce öğrenmenin üzerine sohbetten sonra saat 12'de yattım.
20/04/2012 sanayiye gittim.hasan ustaya lamanın ortasını deldirip pul yaptırdım.alt ve üst klenelrin olduğu kısma taktım.yağ çubuğunu çekeyim dedim kırıldı.karter kısmına gitti.onu yaptırmak için sanayiye tekrara gittim.araştırdım yok.murat usta ile görüştüm.85.12 iveco yağ çubuğu alııp takacağım.aliağa sanayisinden iveco parçası satan ahmet keskin ta oradan toptancısı fahrettin ustayı aradı.o da sağolsun beni aradı.çubuğu bulamadım.neticede yağ atmasın diye ağzı ortası delik kauçuk bir parça ile kapatıp naylon ile sarsım.yağ göstergesi olarakta çırt çırtı kullanıyorum.seviyeyi işaretledim.ona göre kontrol ediyorum.
Kaptanımız Nurtekin Aran ek mazot almamız gerekli50 lt kadar dedi.gresörlüğü yaptırdığım kuşadası sanayisinden BP bayisi birol'u yolda gördüm.dükkana git 3 teneke versinler dedi.3 tenekeyi gittim aldım.mazot koymak için.geldiğimde mevcut bidonlardan birini tenekelere boşalttım.petrole gitmek için ahmet kaptanla görüştüm samiyi göndeririz aldırız dedi.mahir başkan ile sohbet ettim.bu gün cuma pazarı imiş.yarın ki yolculuk için erzak almaya birlikte onun arabası ile pazara gittik.pazar alışverişi yaptım.Şeref kaptanın kinetixi ile ileva 40 lt mazot aldım geldim.
kuşadası kervansaray han ganyan bayi yanında ev yemekleri yapan hüseyin topuzlular ın (536 431 1630)küçük işletmesinde yemeklerimi yiyorum.çok lezzetli temiz bir mekan.