2 Ağustos 2011 Salı

Filika Modifikasyonu



YENİ BİR HAYAT BAŞLIYOR
























Arkadaşım Tuğrul Kaya'nın önerileri; onun söylediği gibi ustalık, malzame fiyatlarından sağlayacağımız kar ile daha iyi iş yapacağımıza karar verdik. buralarda da Araştırdım ve karar verdim motoryatımı aliağada yaptırmaya. Filikayı 30/06/2011 tarihinde Dalaman Şöförler ve otomobilciler odasının vinç ile; görevli Mehmet  kamyona yükleyip, sonra Aliağaya gönderdim.Vinç parasını kredi kartına aldığı mazotu (120 TL)çektirdim.Kamyoncu filikayı görünce bu büyük bu paraya götürmem dedi.kamyonu ayarlayan başkan ile görüştüler.fark istedi.bu arada ağız dalaşı ile 2 saatimiz geçti.Ortacada nurtekin başkanın bahçesinden Mehmetin profesyonelliği sayesinde  güzelce yükledik.Kamyoncunun parasını artı hesaptan çekerek (650 TL) ödedim.Mehmetin öncesinde kamyoncu hakkında söylediği herşeyi birbir yaşadım. kamyoncuya o da kızdı, çünkü sırada bekleyen yapacağı işler vardı.

Marin şanzıman satın aldıktan sonra 11/08/2011 tarihinde motoryatın torna işlerini yapması için anlaştığım  aliağa'da öztorna sahibi hasan öz ile telefonda şaft,pervane,kovan, egzoz , dümen aksamı ve diğer krom malzemeleri  belirlemesini ve fiyat karşılaştırması yapmak için bana da faxlamasını söyledim. kendi toptancısınada soracak bende soracağım.tüm malzemeleri tek çek keserek almak istiyorum.hedefim kasım 20 vadeli almak.
sürekli aliağada olamadığımdan gittikçe yapım aşamasında çektiğim fotoğraflar


Daha öncede anlaştığım selahattin Kasap ustanın emeği ve alınteri ile hayalimizi inşa ediyoruz yavaş yavaş.






Selahattin usta polyester için sertleştirici alacağını söyledi. Kendisine ağustos 2011 ayı için toplam tutarda kalan 400 tl ile birlikte malzeme parasını 18/08/2011 tarihinde havale ettim............................................

Tuğrul tarafından çekilen ve facebook sayfama yüklenen resimleri 19/08/2011 tarihinde bu sayfaya aktardım.Bu şekilde yol katedildiğini görmek mutlu ediyor.ne zaman olur ki bu tahta parçası diyorlardı.inanın bir tahta, bir tahta, bir vida derken zaman içinde bu hali aldı, motoryatım.adını koymadım hala düşünüyorum.




Tuğrul 21/08/2011 tarihinde facebook sayfasına bu resimleri eklemiş.güzel bir şekilde acele etmeden işimiz ilerliyor.Tuğrul kaya'ya ve Ustamız Selahattin Kasap'a çok teşşekkür ederim.ellerine sağlık.







Tuğrul ile 28/08/2011 tarihinde telefon ile görüştük.resimleri facebooka yüklediğini söyledi. Gün geçtikçe baştaki tahta parçası emekte harcandıkça güzel olamaya başladı.yavaş yavaş kendini göstermeye başladı. Selahattin usta ile bu sabah kamaranın yuvarlak olması konusunda görüştük.görüşmemizi Tuğrula telefon görüşmemizde aktardım uygunluğunu sordum.o aşamada sen burada olacaksın yüzyüze detayları konuşuruz dedik. 


Ayna kıç tabir edilen bu kısıma havuzluktan  denize rahatça görülen bu kapıcıktan geçilerek; yapılacak olan platformdan inilecek.ayaklarını denize sallayayabileceksin. Kapıcık havuzluğun sol tarafında.havuzluğun kalan kısmına oturma grubu yapılacak ve ortada alçak bir masa bulunacak.denize giren kişi oturanları rahatsız etmeden, sohbeti bölmeden salona veya güneşlenme alanına geçebilecek.



07.09.2011 çarşamba ünü saat 13.00 gibi tuğrul ile telefon görüşmesi yaptım.karnenin alt kısmını yan yatırarak polyester yapıldığını ve en çok malzemenin bu kısımlara gideceğini ve yatın büyük olduğunu 90 beygir motorun bazen denizde küçük geleceğini; ileride değiştirmek isteyebileceğimi söyledi.yolun başında olduğumuz için aldığımız H2 hidrolik şanzımanın taşıyabileceği büyük bir motor almamızın uygun olduğunu söyledi.
 Köysanda şanzımanı aldığım için aradım.sibel hanımla görüştüm konuyu  daha iyi bilen mustafa ustayı bağladı görüştüm: 160 beygire kadar bir motoru götürebileceğini söyledi.Tuğrula durumu anlattım.motorumuzu verip başka bir motor alacağız.
Hesaplarım alt üst oldu.yeni motor demek daha çok sermayenin harcanması demekti.ayrıca bana yardımcı olacağını söyleyen; 7.000 tl borç verecek olan arkadaşım iki gün haa bugün haa yarın diyerek en sonunda veremeyeceğini söyledi. açık sözlü olarak söylemesi beni hiç kırmadı.belki böylesi daha hayırlı idi.ustanın bu ayki ödemesinin yarısını yapmıştım ve kalanını ayın 28 inde yapacağımı söyledim.
milastan vedat ustam ile görüştüm.ellerinde şanzımanlı 145 bg bir motor olduğunu sahibinin on bin dediğini dokuz bine alabileceğimi söyledim.original marin ford motormuş.benim için fiatın yüksek olduğunu yinede düşünmem gerektiği söyledim.
Alacağım olan, bana borcu olan kişiden hala ödeme konusunda hemfikir olamadık.kesinleşmiş bir ödeme tarihi yoktu.o paramı alabilsem sorun kalmayacaktı.Şuan cebe giren kesinleşmiş bir miktar yok. 

Bursa Tarım Fuarı dönüşü 16/09/2011 tarihinde arkadaşımla aydın otoyol girişinde buluştuk. İzmirdeki çocuklarının eğitimi için balçovada kiraladığı evde kaldık.Sabah erken kalkıp yürüyüş yaptık ve kahvaltımızı yaptıktan sonra Ailağaya ulaştık. saat 11 sularında idi.
Tuğrulu aradım cumartesi ilçede pazar kuruluyormuş ve çalışıyordu.sahilin kenarındaki hükümet konağında buluştuk. Ve limana gittik. Motoryatımı gördüm.farklı geldi ve filikadan eser kalmamştı.Selahattin usta biraz gergindi.gönderdiğim para yetreli gelmemişti ve her sözden alınıyordu. çocuğu okula borçla gönderdim ben çalışıyorum ama dedi. tamam dedim sana 1000 tl daha vereceğim.bankadan 500 tl verdim kalanı dalamana gelince havale ettim.Tuğrul; anlatıyordu bazı larına usta; beni suçlar gibisin diyerek kızıyordu.neyse biz biribirimizi suçlamaya değil iş yapmaya geldik usta dedim.Liste ver malzemeleri alayım dedim verdi Aliağada Celal Ticaretten malzemeleri aldım ve onların iban numarasını aldım selahattin usta eksikleri buradan alsın, aldığı her malzemeyi bana bildirdikten sonra  verirsiniz ve 50 tl oldumu hemen bana haber verin havale yaparım dedim. Cem tamam dedi.
 gelişmeler güzeldi işler ilerliyordu.Tuğrul çok yoruluyordu.
90 beygir daha önce aldığım Motorun küçük geleceğine karar verdik.şaft almadan önce yolun başında olmamız nedeni ile kenan ustada 85.12 iveco motoru varmış ve 120 beygirdi.turbosu vardı. sanayi sitesine gittik. motoru çalıştırdılar beğendik ama pazarlık yapacağımız kimse olmadığı için alımı Tuğrul yapacaktı.
Limanda; kooperatif başkanı kemal bey ve çalışanı su ürünleri müh. mehmet demir de geldi.Onlara her ay için 150 tl vereceğiz ve çıkışta toplam tutara vadeli çek keserek ödeme yapmak istediğimi söyledim. Başkan sağolsun kabul etti. ve ekledi çek sağlam ise sorun yok dedi. liman giriş tarihimiz 1 temmuz 2011 idi.


Polyester alınacak, kamara için ağaçları gemi sökümden süleymanın işyerinden usta seçmiş.Üç defa ağaç alındı.Süleymana finasbanka toplam 1.350 TL iki kez değişik tarihlerde havale çıkardım. yarın getireceğini söylemişti. gelmiş.Alt karneyi yapıp motoryatı doğrultup kamaraya başlayacak ve 15 ekim 2011 tarinde kabası bitiririz dedi.

Bir iş yaptırırken mümkünse acele etmemek gerekli.acele ettikçe ve kişiler sözlerinde durmayıp, çok küçük olayları, malzemeleri eksikliklerini bahane ederek daha çok moral bozuyorlar.
24/09/2011 cumartesi günü selahattin ustayı aradım.saat 4 e kadar kaç kere aradıysam cevap vermedi.aradı.hal ve hatrını sordum. ne iş yaptığınıda tabii. yağmur yağdığını bir haftanın içerisinde alt karneyi tamamlamış.yarın tekneyi düzeltip kamaraya başlayacak ve dört günde kapatacağını aldıkları ağaçların ve kontraplakların çok düzgün olduğunu söyledi.hayırlısı ile.


ani bir kararla bir hafta sonra tekrar aliağaya gittim.kamaraya hiç başlanılmamış.Birhafta içerisinde ustamız başka işlere gitmiş çünkü gelenler 5, 6 gündür yoktun nerelerdeydin diye soruyorlar ve diğer işle ilgili telefonda geliyordu.anlaştığımız gibi parasını ödedim hatta bu ay fazla bile verdim.tuğrul işi asıyorbir derdi var çok ketum söylemiyor dedi.
usta saat 10 gibi geldi ben oradayım.hemen işe başladı.kamaranın ilk hali.ben çırak.
kamaranın ve salonun ana hatalrını oluşturduk.Dünürü Ertuğrul Beyi sordum herhal işi var dedi.
Ertuğrul usta mobilya ustası ve kaliteli özenerek iş yapıyor.
ertesi gün geldi.

Mümin tuner aliağalı onunda teknesi varmış.benim filikayı ilk aşamasından beri fotoğraflamış.hep gelmiş ve ilgilenmiş.kendisini ilkez bugün tanıdım.İzmire ilk kez malzeme alınırken oda gitmiş, ve yalnız 15 teneke polyester satın almışlar.
yapıştırıcının olamaması: sonradan usta hep iş yapılmayışını malzeme eksikliğine bağladı.başta malzemeler için para gönderdim Tuğrula ve her malzemeyi aldılar.bu eksiklik neden; mazeret neden.
bilmiyorum.
Acil ihtiyacımız olan listeyi ustadan aldım.daha polyester,yapıştırcı,elyaf gerekli idi.bunları baştan alsaydık planlarım ve ödemelerim aksamayacaktı. Mümin abi daha önce aldıkalrı ve kendi malzeme aldığı yerleri aradı. bende başka yerleri aradım.fiyat 85-90 tl polyesterin tenekesi, elyaf standart dışı ucuz standart olan bir top 50 kğ geliyor 270 tl izmirde. limandan biri söyledi daha önce standart olmayanı getirmiş tuğrul.o malzeme yapışması zor ve daha çok polyester yermiş.onu ilk alışverişte almamışlar.usta aliağa sanayisinden berrak boyadan yücelin telefonunu verdi.aradım alacağım polyesteri söyledim.

abi ben hemen geliyorum limana dedi.geldi
tanıştık listeyi verdim.hesapladı.olmaz yüksek dedim.ve oan elyafında olmadığı söyledi usta ve yukarıdaki elyaf muabbeti işte polyester verilmiş yapıştırrıcı alınmış.bir şeyler anlattı usta ama pek dinleyemedim.çünki ek 1.000 Tl'nin üzerinde  hesap vardı.elyaf standart olan topu 400 tl idi.
yücel bu böyle olmaz dedim. hadi dükkana gidelim dedi. biz mümin abi ile tekrar izmir i aradık elyaf 270 tl idi.ama izmire gidip gelmek aracım ve zamanım yok idi.




yücel gel abi sana yardımcı olacağım dedi. toplam
900 tl'ye anlaştık ve kredi kartından ödedim.
bu arada aliağaya gitmeden bankadan mesaj geldi akbank üe işyeriolamyan yerlerden yaptığınız harcamalar faizisz 3 taksit diye.umarım gerçekleşir.

Tuğrulu aradım çarşamba öğleden sonra bensanayide iken motor için hurdacı kenan ustanın orada buluştuk. 4 silindir turbo iveconun motorunu alıp perkins bize küçük geleceği için değiştirecektik.neticede 2.000 Tl kasımın 25'ine çek kestim.motor artık bizimdi. kenan ustadan bonus olarak birde javsko aldık. ve yorulmuştum dinlenmem gerkiyordu.aliağadan metro ile izmire oradan muğlaya dönüş yaptım.
perşembe saat 10 gibi telefonda cevapsız çağrı sarıgermedeyim. baktım hasan öz tornacı. aradım.motorun üzerinde şanzıman için gerekli koruma bu modellerde olmuyormuş.köysanı aradım oradan mustafa usta ile benim usta görüştü malzeme konusunda anlaştılar ve ben koruma ve bir parçaya daha ek 300 tl vererek anlaştık.
Aralıklarla usta ile görüşüyorum.dış ployester, baş taraftaki su deposu, cam takılması için çıtalar hyapılmış.Hep elektrikçi aryoruz bulaamdım.S.S.Aliağa su rnlerri kooperatifinde çalışan Mehmet Demirde yönetimde bulunan oKanın telefonunu aldım.İşi yapabilirmisin dedim.Mesleğim oto elektrikçisi yaparım ozaman yarın selahattin usta ile görüş.11/10/2011 tarihinde görüşecek. bu arada internette Aliağda camcıyı buldum. Onur camın sahibi  Veli Kabadayı  sağolsun gitti ölçüleri aldı.gönye yok bir taraf 70 cm bir taraf 73 cm geliyor camları orada keseceğim dedi.salon kapı camlarında dükkanında taktırmakta dahil olmak üzere 08/10/2011 tarihinde telefon ile 210 tl'ye anlaştım. Pazartesi takacaktı yağmur yağdı beni aradı ne yapalım diye havalar iyleşnce takarız dedim.Camcı Veli sağolsun işi ile alakalı.Sucu İse alğağada iken polyester ararken girdiğim ertunç ticaret ,le görüştüm.bakalım yaparız dedi.
10/10/2011  pazartesi işyarime geldim.Maillerime baktım.ve akbankın (zaten bir axess ve bir de sadece seyahatlerimde kullandığım wings kredi kartım var) ekstresi gelmiş. İndirdim merak ediyorum 3 takside bölünmş mü diye.yazıcıdan çıkardım evet yüklü miktarda harcadığım tutarlar 3 e bölünmüş.ev yapanla evlenene Allah yardım Eder derler ya doğrudur ekliyorum denizde ev yapanada Allah yardım ediyor. İnternetten gittigidiyordan katlanabilir 3 basamaklı 316 kromdan meerdiven, bir adet hidrofor (Acayip kazıklanmışız, diğer sitelerde 41 tl olan burada 65 Tl.teslim almadan geri iade edeceğim), 6 adet 14x40 cm usturmaca,6 kğ. zehirli boya,5 kğ astar,1 adet 1000 Gl/saat sintine pompası, tek kollu kumanda kolu 200 Tl. aldım.
aynı günün sabahı teyp, iki adet hopörler ve tek gözlü tüplü ısıtıcı satın aldım.
12/10/2011 tarihinde teyp (54.90 Tl) ve İki adet höparlör (49 TL)  Dalaman Araskargo Uğur Korkut aldım.Ödemesini kredi kartı ile (12) yaptım.Teşekkür ederim. 

Üç adet lomboza ihtiyacım var.İnternetten buldum. marmaris hisarönünde eray erat bir arkadaşı için değişik krom malzemeler yapmış.lombozda var.05/10/2011 tarihinde datça dönüşü uğradım. buluştuk.Mükemmel bir işçilik ve el emeği ile yapmış.oval olan lombozu 550 tl, yuvarlak olanı ise 450 tl dedi.mükemmel ürünlerdi ama pazarlık bile edemedim.alamadımda.motoryatın çevresi için 316 krom kesilmiş 70 cm uzunluklaında 17 adet boru ve 3 adet baba satın aldım.bir tanede ısıtıcı koymak için yaptığı düzeneği verdi.Toplam 400 tl ödedim.150 tl'sini sayın orhan ilhan'dan borç aldım.ertesi günü ödedim.  bu arada lomboz arayışlarım devam etti. 12/10/2011 tarihinde internetten teknemalzeme.com adresinden aldığım telefon numarasını aradım.Nurettin çıktı. Beyaz 26 cm çapında olanı (75X3 adet) ve 2 adet mors hidrofor saate  4 LT olanı 300 tl'ya anlaştık.ödeme kredi kartından olurmu dedim havale yapmalısınız dedi.o zaman ayın 15'i cumartesi 17'sinde pazartesi günü havale yapabilirim dedim. O zaman ben de hemen gönderiyorum dedi.ve ilk defa intenetten veresiye diyelim malzemeleri satın aldım.Teşekkür ederim.  .................................................................................................................... bu arada internetten alışverişler yaptım.
ELEKRİK İŞİ: Elektrik ustası bulmak epey uzun sürdü.aradık aradık o kişi bu kişi derken kimse gelmedi.Ustaya söyledim.Muhsini arayayım dedim olur dedi.aradım petkimde çalışan ilhami usta var ulaşınca size göndereceğim dedi.13/10/2011 tarihinde ilhami aradı ve yarın motoryatın başına gidip işi göreceğini söyledi.ertesi gün öğleyin tekrar aradı bakmış.ayrıntıları konuşmak için işi bilmek gerekli. Ben motoryatta elektikle alakalı ne iş varsa yaparsın, motorunda elektrik işini tabi ki dedim. kendisi oto elekrikçisi imiş.sadı yaklaşık 12 adet lamba, bayrak direği ve sordu motorun markasını iveco dedi arabadan çıkma ise onlar 24 volttur dedi. yapam yaaa biz hep 12 volt malzemelr aldık dedim.şarj ve marş dinamosunu 12 volt ile değiştitiriz dedi.onların ve ırgatın  bakımını yaparsın dedim.1.250 tl istedi ve marin kablo kullanırız benim parça aldığım dükkanda var dedi. pazarlık 1.000 tl önerdim ve 500 varınca geri kalanı denize indikten 3 gün sonra vermak üzere anlaştık.
şakrandan selahattin usta 2.75 tl'le marin kablosu için pazarlık ettim. yaklaşık 30 veya 40 metre kablo gidecekmiş.yarın 15/10/2011 cumartesi günü kamaranın ve diğer üstünün kaplanması gerekli alanların kablosunu çekecek.
15/10/2011 cumartesi saat 15.00 gibi ilhami aradı.Gerekli kısımlara marin kabloları döşemiş ve 42.5 metre kablo kullanmış.çarpı 2.75 tl'den Şakrandaki selahattine varınca parasını ödeyeceğim.
16/10/2011 İzmire gitmek için Kamil koçtan 12.30 arabasına bilet aldım.Satun aldığım krom malzemelr ve diğerlerini hazırladım..pazartesi Hava soğuk ve yağmurlu ama salı günü normal sıcaklıkta olacakmış.bu izmire 4. gidişim olacak.
Yapacaklarımı planladım.ödemelerimi yapacağım.Hadi hayırlısı.Alla beni iyi insanlar ve hayırlı işler ile karşılaştırsın. 
17/10/2011 tarihi pazartesi muğla dalamanayım hava şartları ve buradaki işlerim nedeni ile İzmire gidemedim.Bir gün önce telefondda veresiye ilk malzeme aldığım Nurettin Urkaçın 300 tl borcumu haavale ettim. pazar günü olduğu için ertesi gün hesaba geçer uyarısı vardı ama baktı hala geçmemiş.
saat 10 gibi camcı veli kabadayı'ya 210 tl. ve elektrikçimiz İlhami Tarhana işçilik 500 Tl. Havale ettim.
Bu arada gelemeyeceğim diyerek Tuğrulu aradım. Ne o dedi yatın camları evin camları gibi olmuş kare kare olur mu? ve Bir konrtraplak ile orası bütünleştirilir istenilen şekilde kesilerek şekil verilirve dedi. ben camalara olmamış düşüncesi ile üzerlerine film yapacağım böylelikle yan camlar renklenecek dedim. İlk olumsuz öz eleştiriyi böylelikle almış oldum.Eleştirinin zamanı çok uygundu tuğrulun dediği gibi düzeltilebilirdi.
16/02/2012 tarihinde tuğrul aradı. kalemi al şu telefonu yaz dedi.ne için dedim.selahattin usta küçük çaplı polyester elyaf bazı malzemeler almış nereden sanayideki satıcıdan.bazı konularda konuştuk.ben dinledim.adam ustayı arıyormuş açmıyormuş.ben hiç bir şey söyleyemem bunca iş yaptırdım. kimseye borcumuz yok.oraya varınca usta ile konuşurruz dedim.ne zaman olur dedi. 3 aydır gidemedim.ara dedi arayamam dedim.ozaman ben adama telefon numaranı vereyim sseni arasın dedi. tamam dedim.adama aradı kendisine hiç bir konuda size söz vermem ben gelince ilgili kişiler ile görüşürüm.dedim.7 - 8 ay oldu dedi.bu alış veriş olalı.ben oradayım hiç bir şey söylenmiyor.bakalım ne olur.

1 yorum: