9 Ağustos 2011 Salı

Şanzıman Seçimi

MARİN ŞANZIMAN

Motoru ve filikayıı satın aldıktan sonra ilk işim marin şanzıman aramaya başlamak oldu.İnternette bodrumdan velvet bir şanzıman buldum. ooooo! marka iyi fiyat iyi arkadaşımı aradım onun tanıdığı dalyandaki ali usta ile birlikte sabah erken saatte  düştük yola.aynı kişide marin motorda vardi. ali usta o motoru alacaktı. neyse milasa uradık ali ustaının milas halk bankasında çalışan kardeşini ziyaret için yine yola devam. bodrumda satıcı ile buluştuk şanzıamn aracının bagajında idi.ali usta baktı temiz şanzıman 1300 serisi üretim dedi. milastaki ustaların duayeni Vedat Çakıroğlu ile görüştü.bu bizim işimize yaramaz dediler. almadık. marin motora baktık onuda beğenmedi usta. tekrar milasa geldik.

  
Ustaların duayeni Vedat Çakıroğlu ile ilk kez orada karşılaştım. Güllük deniz yarışmalrında 9   yıldır hep birinci gelmiş, yanında 150 usta yetiştirmiş enerji dolu bir kişi.  bilgisini hep paylaşan çevresine faydalı olmaya çalışan vedat usta ile orada tanıştık ve arkadaşlığımız devam ediyor.
bu arada filikayı 10.5 metre  motoryat yapımı için aliağaya gönderdim. Selahattin usta motorun yerleştirilmesi gerekli dedi. eeee! ortada şanzıman yok.tecrübeli denizciler ile görüşmem ve araştırmalrım sonucu sıfır bir şanzıman almaya karar verdim.yerli bir şanzımandı ve yedek parça ve servis problemi yoktu.

 aradım vedat ustayı H2 köysan 2/1 hidrolik şanzıman almaya birlikte karar verdik.köysan firması ile görüştü peşin para 2.400 TL'ye anlaştı. bende firmadan sibel hanımla görüştüm. kapora göndereceğim yarın ama tek şartım monte edilirken tornaacıya ustalarının bilgi vermesi ya da kendi servislerinin monte etmesi oldu.

İş yaparken ödeme planınızda farklı bir kişiye ödeme yapma durumunuzda kalırsanız  zincirleme olarak aksamalr oluyor.Marin şanzıman için ayrıdğım parayı keresteviye ödmem durumunda kalınca eylülün beşinde teslim alacağım şanzımanın teslimini eylülün ortalarına kaydırmak durumunda kaldım.Köysanı aarayarak teslimat tarihindeki düzenlemeyi bildirdim.
21/09/2011 : Daha önce aldıım perkins motor 10.5 metre motoryata küçük geleceğinden ve yolun başında iken motoru büyütelim dedik. Aliağada önceki motoru aldığım kenan ustada iveco 120 beygir turbo motor varmış. onu almaya karar verdik ama kendisi Erzurumda olduğu için hala alışveriş yapamadık.
Tuğrul kazalı bir araçtan çıktığını ve sahibi ile görüştüğünü ve bir yıl önce sıfır motor yaptırdığını söyledi. Şanzıman akuplesi için fabrikaya fiat turbo M-29 modeli dememi tornacı Hasan öz Söyledi.
hasan öz Aldığımız motorun koruması yani bu marka motorlarda koruma olmuyor  ve ek yapılıyormuş.Aliağa sanayisinden bir motorcu daha önce adanadan tam döküm koruma almış ve 500 tl civarında imiş.Köysandan mustafa ustayı aradım anlattım.tamam biz yapıyoruz dedi.ayrıca motora şanzımanın akuplesi için ek bir parça daha yapılıyormuş ve 300 tl'ye anlaştık. 13/10/2011 tarihinde elimizde olaçak şekilde anlaştık.o gün mustafa usta aradı ve mümkün olmadığını ancak yarın belki gönderebileceğini söyledi.
yoğun günler yaşıyorum ve günde 5 veya 6 farklı kişilerle iş konuşuyor yada yeni pazarlıklar yapıyorum.gerçekten beynim sürekli konu ile ilgili çalışıyor. 14/10/2011 tarihinde cuma sabahı 1.000 tl havale ettim.öğleden sonra mustafa usta akşam üzeri göndereceğini ancak boyasız olacağını söyleedi.eksik tutar olan 300 tl'yi daha havale etttim.Akşam yemeği öncesi köysanda sibel hanım aradı ve vedat ustayamı gönderileceğini sordu hayır dedim Hasan Öz'ün telefonunu verdim.adres alıp gönderecekler.
15/10/2011 cumartesi günü Hasan ustayı aradım.Şanzıman gelmiş.Pazartesi başka iş almayacağım senin yatın işlerini yapacağım dedi. Durumu selahattin ustaya bildirdim.

böylelikle H2 hidrolik şanzıman işide sona erdi.
Pazartesi öğleye doğru hasan öz Usta aradı. Motorun şanzıman ile akplesinde problem var Köysanı aradım öğle yemeği olduğu için mustafa  usta ile görüşemedim.dedi. hemen sibel hanımı aradım konuyu konuştuk.ve mustafa usta ile hasan usta görüşmüş volant orjinal değil, orjinalinin ölçülerine göre yapıldığı sonucuna varıldı.
aliağadan motor ustası bakmış orjinal olmadığı için kenan ustadan volantı değiştirmişler.
18/10/2011 salı sabahı hasan usta ilşe görüştüm. motoru ve şanzımanın akuplesini yapmış.
haydi hayırlı olsun.


İşte bütün uğraşlardan sonra yerine montajı yapıldı.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder